مشکلات زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند
کد خبر: 16275

مشکلات زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند

افراد در اوایل زندگی مشترک درگیری مشکلاتی می شوند. پژوهشگران با بررسی روند زندگی و رضایت از رابطه این افراد ،به چهار یافته خیلی مهم رسیدند.

بیان فردا | تن و جان| مترجم: دکتر امید امانی | در یکی از قوی‌ترین فراتحلیل‌ها، گروهی از پژوهشگران دانشگاه برن به دنبال این بودند که"بیشترین و کمترین میزان رضایت از رابطه در چه سن و سال و چه حس و حالی است!؟" و چه درس‌هایی از این ماجرا می شود گرفت!

برای رسیدن به پاسخ، تیم تحقیق ، اطلاعات زندگی و رابطه صد و شصت و پنج هزار فرد ۲۰ تا ۷۶ ساله‌ای که بین سه ماه تا ۴۶ سال از رابطه‌شان گذشته بود را جمع آوری کردند و شروع کردند به بررسی روند زندگی و رضایت از رابطه این افراد و به چهار  یافته خیلی مهم رسیدند.

یافته اول: رضایت از رابطه U شکل عمل می‌کند.

+ یعنی اوایل ازدواج، رضایت از رابطه بالا است، میانه رابطه شدیدا افت می‌کند و طرفین با یکدیگر به مشکلاتی برخورد می کنند ، و مجددا از یک مرحله‌ای به بعد رضایت از رابطه بالا می رود.

پس اگر کیفیت رابطه‌تان افت کرده است و دیگر مثل قبل عاشق و معشوق نیستید و مشغله‌ها اجازه نمیدهند مثل گذشته از بودن کنار هم لذت ببرید، ناامید نباشید،خاصیت رابطه‌ است، هورمون‌ها کنار رفتند و واقعیت‌ها و چالش‌های زندگی به میان آمدند. کمی که زندگی به ثبات برسد هورمون‌ها مجددا سر جای خود بازمی گردند.

‌یافته دوم: در 40 سالگی حواستان خیلی به رابطه‌تان باشد.

مشخص شده است که در چهل سالگی میزان رضایت از رابطه زناشویی به کمترین حد خود می‌رسد. تا جایی که ۷۷ درصد از افراد می گویند اگر به عقب برگردیم یا ازدواج نمی‌کنیم یا این فرد را انتخاب نمی‌کنیم! و در این برهه سنی تنش‌ها به اوج خود می‌رسد.

چرا!؟ به دو دلیل

۱. به طور میانگین در چهل سالگی اکثر افراد، ده سالگی رابطه‌شان را تجربه می‌کنند و این همان مرحله‌ای است که همه چیز دیگر تکراری شده است و طرفین درگیر روزمرگی هایشان شده اند.

۲. بحران میانسالی بوجود می آید و حس زندگی نزیسته بالا می آید! و افراد ملال را بیشتر تجربه می‌کنند.

‌+ یافته سوم: اختلافاتِ جدیِ اوایل رابطه ، واقعا جدی است!.

مشاهده زوجینی که رابطه‌شان در معرض فروپاشی است، از همان اول اختلافات جدی و تعارضات عمیقی را تجربه میکردند اما جدی نمیگرفتند.

پس: با گفتن مشکلی ندارد!، زیر یک سقف بروند حل می شود! و دعوا نمک زندگی است!،  اختلافات و تعارضات جدی زندگی حل نمی شوند، سرکوب می شوند. اگر چالشی را تجربه می‌کنید که روح و روان‌تان را برهم ریخته و به سادگی نمی شود از آن گذشت!، به امان خدا رهایش نکنید، حتما کمک بگیرید .

‌+ یافته چهارم: فرزند بیاورند درست می شود!، اصلا اینگونه نیست.

مشاهده زوجینی که فرزندی را دارند نسبت به زوجینی که هنوز فرزندی ندارند اگر اختلافی داشتند آن اختلاف با شدت بیشتری احساس می شود و حضور فرزند با پیچیده کردن رابطه زوجین همراه است.

در نتیجه: فرزند بیاورند درست می شود! و کمی که بگذرد مهرشان بر دل یکدیگر می نشیند!، بیشتر خودفریبی است تا واقعیت زندگی. اگر چالش جدی را تجربه می‌کنید و به یک اطمینان نسبی نرسیده اید! به خودتان و رابطه‌تان بیشتر زمان بدهید.

انتهای پیام

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین