تحلیل اوضاع تیم ملی حین ملاقات با علی پروین
کد خبر: 10095

تحلیل اوضاع تیم ملی حین ملاقات با علی پروین

پیشکسوت فوتبال کشورمان حین عیادت از علی پروین در مورد شرایط تیم ملی با روزنامه اعتماد صحبت کرد.

بیان فردا | تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت چهارجانبه اردن موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ از سد ‌میزبان بگذرد و در فینال به مصاف قطر خواهد رفت.

شاگردان قلعه‌نویی در بازی مقابل با اردن بازی پر اشتباهی را نمایش گذاشتند و اگر پنالتی دقیقه ‌۹۰ کاپیتان حریف گل می‌شد و بازی را مساوی می‌کرد شاید در پایان ‌نتیجه طور ‌دیگری رقم می‌خورد. با محمود کلهر در خصوص این بازی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه‌ می‌خوانید.

‌آقای کلهر انگار سرتان شلوغ است!

من پیش علی آقا پروین بودم.

‌‌حال‌شان چطور است؟

خدا را شکر خیلی بهتر است. من ایران نبودم وقتی برگشتم سری به ایشان زدم. ان‌شاءالله یکشنبه فکر می‌کنم، مرخص شوند.

‌‌ان‌شاءالله که خیلی زود سلامتی‌اش را به دست می‌آورد. بازی ایران مقابل اردن را تماشا کردید؟

بله، به نظرم تیم ملی زیاد ‌خوب بازی نکرد مخصوصا در بخش دفاعی با خط هافبک به خوبی ارتباط برقرار نکرد و شانس آوردیم بازی را واگذار نکردیم. موقعیت‌های حریف خیلی بیشتر بود و روان‌تر بازی می‌کرد. روی خلاقیت بازیکنان خودمان این بازی را بردیم‌.

‌‌حضور در این مسابقات به شرایط آماده‌سازی تیم ملی کمک می‌کند؟

بله، ضعف‌های تیم ملی معلوم شد‌. خیلی خوب است این تورنمنت. قلعه‌نویی اشراف کاملی به بازیکنان دارد و این ضعف‌ها را برطرف می‌کند و در جام ملت‌ها نتایج خوبی می‌گیریم.

‌‌در بازی با اردن سمت چپ خط دفاعی ما در اختیار رقیب بود!

کلا در بخش دفاعی خیلی ضعیف عمل کردیم. شاید اگر بیرانوند در درون دروازه نبود اوضاع بدتر می‌شد یا اگر رقیب فرصت‌هایی مثل ضربات ایستگاهی را هدر نمی‌داد. شاید اگر رقیب قوی‌تر بود این توپ‌ها را گل می‌کرد. آنها حتی در شش قدم ما هم موقعیت داشتند. البته ما بازیکنان خوبی در دفاع داریم، اما هماهنگی آنها نیاز به زمان دارد. این تورنمنت می‌تواند به هماهنگی بچه‌ها کمک کند. فکر می‌کنم در بازی با قطر این مشکلات برطرف شود و در جام ‌ملت‌های آسیا این مشکلات را نداشته باشیم.

‌‌از ناهماهنگی بین خط دفاع گفتید‌ اما شجاع و کنعانی مدت‌هاست در کنار هم بازی می‌کنند. قبول دارید در بازی با اردن هم شجاع آن‌ مدافع همیشگی نبود؟

بازیکن ‌ملی جایی برای آزمایش ندارد هر کی که خوب باشد و بهتر بازی کند همان باید در ترکیب باشد. اصلا به اسم نباید توجه کرد و حتی بهترین بازیکن هم باشد، ناآمادگی‌اش می‌تواند به تیم لطمه بزند. شجاع بازیکن خوبی است، اما در بازی با اردن‌ همان‌ ناهماهنگی باعث شد بود خطاهای بی‌موردی انجام دهد. در بازی‌های جام ملت‌ها این ‌اشتباهات آسیب می‌زند. مخصوصا بازیکنانی که روی آنها حساب ویژه باز شده مثل همین شجاع‌ که معتقدم یکی از بهترین مدافعان وسط کشورمان است که حالا در یک سری از بازی‌ها هم افت دارد. رقابت باید در بین بازیکنان باشد و بهترین نفرات در ارنج اصلی قرار بگیرند.

‌‌آزمون و طارمی باز هم گل زدند. فکر می‌کنید تا این حد به این دو ستاره‌ متکی بودن اتفاق خوبی است؟

در جام‌ ملت‌ها ما قهرمانی می‌خواهیم و اگر قهرمان نشویم بازگشت به عقب داریم. دو تا مهاجم تراز اول داریم و هیچ‌ کسی از این دو نمی‌گذرد. ‌طارمی و آزمون در بهترین شرایط خود قرار دارند و یک سری لژیونر هم‌ در کنار اینها تاثیرگذار هستند. اگر تیم‌ ملی می‌خواهد قهرمان آسیا شود باید از ستاره‌هایش درست استفاده کند. این دو‌ بهترین زوج تیم ‌ملی در چند سال اخیر هستند.

‌‌قهرمانی در جام‌ ملت‌ها با حضور ژاپن رویاپردازانه ‌نیست؟

کار خیلی سخت است اما چرا نتوانیم؟ بازیکنان خوبی داریم و اردوها و بازی‌های ‌خوبی هم پشت سر گذاشتیم. ما هم ولز را بردیم. در فوتبال این ‌اتفاقات رخ می‌دهد، اما ژاپن از فوتبال آسیا جدا شده با این حال استعداد ناب ایرانی و آن تعصبی که در ژن‌ ایرانی‌هاست، می‌تواند ما را به موفقیت برساند.

‌‌منظور شما این است با توجه به اینکه برای تیم ملی لیگ را تعطیل می‌کنیم، بازیکنان لژیونری که داریم و این بازی‌های دوستانه بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن تیم ملی نمی‌گذارد؟

نه دیگر بهانه‌ای نیست. انتخاب‌ها در رده پایه قشنگ نیست. تیم امید را که دیدید. اما در تیم ملی بزرگسال، قلعه‌نویی که یک‌ مربی با کارنامه و باتجربه است، حضور دارد که دیگر باید در اینجا توانایی خودش را نشان دهد، چون همه‌ چیز برایش فراهم است و بهترین امکانات و اردوها و بازیکنان را در اختیار دارد تا بتواند تیم ملی را به جایگاه واقعی‌اش برساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین