آخرین وضعیت پرونده دیدار جنجالی سپاهان و الاتحاد
کد خبر: 10529

آخرین وضعیت پرونده دیدار جنجالی سپاهان و الاتحاد

مدیرعامل سپاهان می‌گوید که این باشگاه به سوالات مطرح شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ داده است.

 

بیان فردا | یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات چند سال اخیر فوتبال آسیا، به عدم برگزاری دیدار سپاهان و الاتحاد بازمی‌گردد. جایی که تیم سعودی از حضور در زمین مسابقه امتناع کرد و قرار است که کمیته انضباطی AFC رأی نهایی خود را در این خصوص اعلام کند

در شرایطی که پیش از این دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود که تا پیش از برگزاری دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رأی نهایی این مسابقه جنجالی صادر می شود، اما هنوز این اتفاق رخ نداده و باید دید تصمیم نهایی AFC در این خصوص چه خواهد بود.

پیش از این سه سناریو برای حکم احتمالی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده بود. محتمل‌ترین گزینه موجود، تکرار مسابقه دو تیم است که این موضوع خود به دو احتمال تقسیم می‌شود. اول اینکه جدال سپاهان و الاتحاد در ایران و در استادیومی غیر از نقش جهان مجددا برگزار شود. مورد دوم نیز این است که بازی به کشور ثالث و بی‌طرف مانند عمان منتقل شود.

اما سناریو سوم که قطعا با اعتراض سپاهان همراه خواهد شد، سه بر صفر شدن مسابقه به سود تیم عربستانی است. این حدس و گمانی است که رسانه‌های سعودی منتشر کرده‌اند و با این حال، مدیرعامل سپاهان اعلام کرد که هنوز چیزی مشخص نیست.

محمدرضا ساکت که به صورت تلفنی با شبکه اصفهان صحبت می‌کرد، در مورد اتفاقات بازی با الاتحاد گفت: هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است، مسائل حقوقی از مبادی بین‌المللی در حال پیگیری است و سوالات AFC پاسخ داده شده است، این موضوع در حال پیگیری است و تاکنون چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

او ادامه داد: مورایس شب گذشته در نشست خبری اظهار داشت که باید در هر کشور به فرهنگ و اعتقادات احترام بگذاریم که نمود خوبی داشته است؛ باید فوتبال را به جهت لذت بردن مردم فراهم کنیم و هر تیم در هر کشور باید به آداب و رسوم و اعتقادات کشور احترام بگذارد.

برخی از اخبار نیز حکایت از این دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد در روزهای آینده و یا شاید حتی امروز رأی نهایی این مسابقه جنجالی را اعلام کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین