دانش‌آموزان برتر معلم می‌شوند؟
کد خبر: 11230

دانش‌آموزان برتر معلم می‌شوند؟

وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌ای تلویزیونی از تدوین سازوکاری خبر داد که براساس آن دانش‌آموزان برتر در مسیر جذب وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند تا آموزش‌های معلمی ببیند.

 

بیان فردا | دانش آموزانی که خلق و خوی معلمی دارند تحت عنوان استعدادهای برتر ملی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

رضامراد صحرایی با حضور در شبکه آموزش سیما، گفت: از ستاد ملی تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستیم که امکانی را برای ما فراهم کنند تا بهترین دانش‌آموزان ما در یک فرآیند روشن معلمان آینده ما شوند.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه ای تحت عنوان «کشف استعدادهای معلمی» گرفتیم که طبق آن دانش آموزانی که خلق و خوی معلمی دارند بتوانند در آینده معلمان ما شوند.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال خاطر نشان کرد: ورود به آموزش و پرورش نیاز به ردیف استخدامی دارد چراکه اینها دانشجوی عادی محسوب نمی‌شوند و از لحظه ورود به دانشگاه فرهنگیان مستخدم رسمی آموزش و پرورش هستند.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه فراگیر پرورشی مدارس در پنج محور که یکی از این محورها «ایمان» است و در ذیل آن اقامه نماز دنبال می شود، توضیح داد: در روزهای اخیر در برخی رسانه ها به نقل از معاون پرورشی ما گفته شد که دانش آموزان موظف شده اند نماز خواندن خود را ضبط کرده و برای ما بفرستند. ما همانجا فهمیدیم کارمان درست است.

صحرایی همچنین از نهایی شدن آیین نامه «مسیر رشد معلمی» خبر داد و گفت: آیین نامه مسیر رشد معلمی در حال آماده شدن است تا پس از رتبه بندی معلمان نهضت یادگیری در بین تمام معلمان به راه افتد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین