درحال به‌روز شدن/ آلودگی هوا مدارس و ادارات کدام‌ شهرها را تعطیل کرد؟
کد خبر: 11888

درحال به‌روز شدن/ آلودگی هوا مدارس و ادارات کدام‌ شهرها را تعطیل کرد؟

شدید کاهش کیفیت هواسه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان و اهواز، چهارشنبه و صبح پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه) در تهران، کرج و اراک پیش‌بینی می‌شود.

بیان فردا | جامعه | بحران محیط زیستی و آلودگی هوا در شهر‌های مختلف ایران در روز‌های اخیر رو به وخامت گذاشته است تا جایی که در اصفهان، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و در خوزستان ۲۵۰۰ نفر راهی مراکز درمانی شدند. 

شرایط به گونه ای پیش می رود که می توان گفت اقدامات دولت درباره کنترل آلاینده ها و کاهش آلودگی هوا تاکنون نه تنها نتایج قابل توجهی نداشته، بلکه از قرار معلوم مسئولان نسبت به این مسئله بی‌اعتنا هستند و آلودگی را برای مردم امری عادی جلوه داده‌اند.

کدام شهرهای اصفهان تعطیل شدند؟

از این رو  مدیریت بحران استانداری اصفهان روز ۲۱ آبان اعلام کرد که به دلیل استمرار آلودگی هوا، کلاس‌های آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش و پرورش برخی از شهرهای این استان در روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه تعطیل است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند. در همین راستاکلاس‌های آموزشی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها در مناطق شش‌گانه شهر اصفهان و نواحی و مناطق آموزش و پرورش خمینی‌شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، مبارکه، نجف‌آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار و سجزی در روز دوشنبه ۲۲آبان‌ماه تعطیل شدند.

وضعیت آلودگی هوا در خوزستان 

در خوزستان هم آلودگی شدید هوا هزاران نفر را راهی مراکز درمانی کرده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است، حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر با علائم تنفسی از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه بر اثر آلودگی هوا راهی مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در خوزستان شده‌اند. در همین راستا بود که امروز سه‌شنبه به دلیل آلودگی هوا، مدارس نوبت صبح و عصر در شهرهای اهواز، کارون و باوی در بستر سامانه شاد به صورت مجازی برگزار شد اما بر اساس اطلاعیه کار گروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان؛ فعالیت ادارات و سازمان‌ها طبق روال عادی برقرار خواهد بود.

آلودگی هوا به پایتخت رسید

با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت، کلاس‌های آموزشی پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس شهر تهران فردا، (چهارشنبه ۲۴ آبان) «غیر حضوری» و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین بر اساس این مصوبه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع تحصیلی ممنوع است.

براساس مصوبه اولین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت های آموزشی مدارس در مقطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی در روزچهارشنبه مورخ (۲۴ آبان‌ماه) در شهرتهران و همه شهرستان‌ها به جز فیروزکوه ، دماوند و رود به‌صورت غیر حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

مقرر شد یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی با اولویت افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های زمینه ای ، تنفسی و خود ایمنی و خانم های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند در روز چهارشنبه از دورکاری استفاده کنند.

کلیه مهدهای کودک در روز چهارشنبه عطیل اعلام می گردد. 

همچنین بر اساس این گزارش، فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع نیز در روز چهارشنبه ممنوع است.

کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران در اصلاحیه‌ای برای جلسه امروز این کارگروه بند ۲ مصوبه این کارگروه را مبنی بر دورکاری یک سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای فردا(چهارشنبه)  ۲۴ آبان، لغو کرد.

به این ترتیب تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی فردا باید در محل کار حاضر شوند.

 

وضعیت هشدار برای استان‌های دیگر

این در حالیست که امروز سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید آلودگی هوای پنج کلانشهر هشدار داد و بر خودداری از تاکید تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها تاکید کرد.

این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: تشدید کاهش کیفیت هواسه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان و اهواز، چهارشنبه و صبح پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه) در تهران، کرج و اراک پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

ادامه دارد...

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین