کولاک اپل و دیزنی علیه ایلان ماسک
کد خبر: 12164

کولاک اپل و دیزنی علیه ایلان ماسک

دیزنی و چند کمپانی فیلم‌سازی دیگر به دلیل کنایه علیه یهودی‌ها، ایلان ماسک را تحریم کردند.

بیان فردا | دیزنی و چند کمپانی فیلم‌سازی دیگر به دلیل کنایه علیه یهودی‌ها، ایلان ماسک را تحریم کردند.

«ایلان ماسک»، مالک X (توئیتر سابق) از مطلب یکی از کاربران این شبکه اجتماعی که نوشته بود «یهودیان علیه برخی از اقلیت ها نفرت پراکنی می کنند و در عین حال از جهان میخواهند از نفرت علیه آنها دست بردارند» حمایت کرد.

حالا بعد از این حمایت، چندین کمپانی بزرگ دنیای سرگرمی از جمله دیزنی، وارنر برادرز دیکاروی، پارامونت، اپل و ان بی سی یونیورسال اعلام کردند به دلیل این اظهارات یهودستیزانه تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف خواهند کرد!

کاخ سفید و کمیسیون اروپا نیز موضع سختی را علیه شبکه اجتماعی «X» اتخاذ کردند. کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای گفت: «ما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش نگران‌کننده اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بوده‌ایم، و X مطمئناً در این مورد کاملاً مؤثر است».

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است: «ما این ترویج نفرت انگیز نفرت یهودی ستیزانه و نژادپرستانه را به شدیدترین وجه محکوم می کنیم که در تضاد با ارزش های اصلی ما به عنوان آمریکایی است».

دیزنی از شروع جنگ علیه غزه، ۲ میلیون دلار به اسرائیل کمک کرده است و تا کنون در قبال مرگ ۵ هزار کودک غزه‌ای در سکوت به سر می‌برد. پیش از این یکی از چهره‌های موسیقی آمریکا درباره سکوت سلبریتی‌ها در قابل نسل‌کشی غزه گفته بود هر سلبریتی یک سرمایه‌گذار یهودی دارد که برای اون تعیین می‌کند چه چیزی بگوید و چه چیزی نگوید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین