روایت روزنامه شهرداری از استقرار حجاب‌بانان در متروی تهران
کد خبر: 12503

روایت روزنامه شهرداری از استقرار حجاب‌بانان در متروی تهران

روزنامه همشهری نوشت: هیچ تنش خاصی دیده نمی‌شود. حتی در مواردی که بعضی از خانم‌ها، بی‌توجه به تذکر شفاهی بانوان سفیر هدایت رد می‌شوند، دخالت فرد دیگری دیده نمی‌شود. بعد از تذکر دادن، هیچ‌کسی دنبال عابران راه نمی‌افتد که آنها را به زور مجبور کند حجاب بر سر کنند یا تذکرهای تندتر بدهد.

 

بیان فردا | با افزایش اعتراض‌ها نسبت به استقرار حجاب‌بان‌ها در متروها به ویژه چهارراه ولیعصر روزنامه همشهری گزارشی در این باره نوشته است. 

 بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

در همان چارچوبی است که قانون مجاز دانسته است: تذکر لسانی؛ نه کمتر و نه بیشتر، آن هم با تذکرهای مودبانه و متین و آرام، بدون کوچک‌ترین درگیری و برخورد فیزیکی. اینجا چهارراه ولیعصر(عج) و ایستگاه متروی تئاتر شهر است؛ چهارراهی که به‌دلیل وجود زیرگذر پیاده‌راه و موقعیت جغرافیایی خاص آن که هم مرکز شهر است و هم نزدیک چند دانشگاه و اداره مهم دولتی، از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین معابر شهر به شمار می‌آید.

تعدادی بانو در قالب تشکل‌های مردمی در این معبر حضور دارند تا با یک تذکر ساده و مهربان، حال و هوای شهر را با یادآوری امر به رعایت حجاب تغییر دهند. در غیاب نهادهای مسئول، گروه‌های مردمی و تشکل‌یافته به صورت خودجوش و هماهنگ وارد میدان شده‌اند و با تذکر صمیمانه و مؤدبانه دیگران را به رعایت قانون دعوت می‌کنند.

این در حالی است که چندماه است مسئولان به بهانه تصویب قانون جدید، اجرای قانون را معطل کرده‌اند. حال آنکه بسیاری از کارشناسان از جمله مسئولان ناجا معتقد هستند اساسا نیازی به قانون جدید وجود ندارد و قانون فعلی ظرفیت لازم برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را داراست.

اغلب خانم‌ها حجابی مناسب دارند، اما در میان آنها خانم‌هایی هم به چشم می‌خورند که حد و حدود پوشش را رعایت نکرده‌اند. همان دو کلمه «عزیزم شالت...» با لحنی آرام و مهربان کافی است تا این خانم‌ها که شال و روسری‌ها را روی شانه‌هایشان انداخته یا توی کیف و کوله پشتی‌شان گذاشته‌اند حجاب برسربگذارند؛ البته در بین عابران، انگشت‌شمار هم دیده می‌شوند که تذکر را دریافت می‌کنند و بدون توجه از کنار این افراد رد می‌شوند.

هیچ تنش خاصی دیده نمی‌شود. حتی در مواردی که بعضی از خانم‌ها، بی‌توجه به تذکر شفاهی بانوان سفیر هدایت رد می‌شوند، دخالت فرد دیگری دیده نمی‌شود. بعد از تذکر دادن، هیچ‌کسی دنبال عابران راه نمی‌افتد که آنها را به زور مجبور کند حجاب بر سر کنند یا تذکرهای تندتر بدهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین