اظهارات جدید پدر نوجوانی که در اعتراضات بازداشت شد
کد خبر: 12754

اظهارات جدید پدر نوجوانی که در اعتراضات بازداشت شد

پدر محمد بروغنی، نوجوان بازداشتی در جریان حوادث ۱۴۰۱ که با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود، تاکید کرد که حکم ۵ سال حبس و ۱۰ سال تبعید فرزندش حدود ۳ ماه پیش توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شده است.

بیان فردا | امروز، اخباری مبنی بر «صدور حکم دادگاه هم عرض در پرونده محمد بروغنی صادر شده است». پدر محمد بروغنی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به همین موضوع اظهار کرد: «حدود ۳ ماه پیش بود که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، آقای افشاری حکم محمد بروغنی را پس از شکستن حکم اعدام در دیوانعالی کشور صادر کرد. این دادگاه محمد را به ۵ سال حبس و ۱۰ سال تبعید به نائین استان اصفهان محکوم کرده است.»

او درباره آخرین وضعیت فرزندش بیان کرد: «محمد در حال حاضر در زندان قزل حصار است. وضعیتش هم بد نیست، خدا را شکر. اما ما به رأی صادره در شعبه 26 اعتراض نکردیم. هم محمد در زندان و هم ما بیرون از زندان، با چند نفر حرف زدیم و گفتند که اعتراض نکنید. دادستان و این‌ها هم به ما گفتند یک موقع اعتراض می‌کنید و می‌بینید در دیوان حکم سنگین‌تر می‌شود، به همین دلیل هم ما تسلیم به رأی زدیم.»

پدر محمد بروغنی همچنین تاکید کرد که فرزندش هنوز به نائین اصفهان تبعید نشده و امیدوار است با صحبت‌های صورت گرفته و قول‌های مقامات مسئول، این اتفاق صورت نگیرد.

 براساس ماده 442 قانون آیین دادرسی کیفری، در صورتی که افراد حق تجدیدنظر خواهی خود را اسقاط کنند، تا یک چهارم از مجازات صادر شده کاسته خواهد شد. در این ماده آمده است: «در تمام محکومیت های تعزیری در صورتی که دادستان از حکم صادره درخواست تجدیدنظر نکرده باشد، محکوم علیه می‌تواند پیش از پایان مهلت تجدیدنظرخواهی با رجوع به دادگاه صادر کننده حکم، حق تجدیدنظرخواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدیدنظر را مسترد نماید و تقاضای تخفیف مجازات کند. در این صورت، دادگاه در وقت فوق‌العاده با حضور دادستان به موضوع رسیدگی و تا یک چهارم مجازات تعیین شده را کسر می‌کند. این حکم دادگاه قطعی است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین