دوباره باید ماسک بزنیم؟
کد خبر: 12831

دوباره باید ماسک بزنیم؟

داشتیم راحت زندگی‌مان را می‌کردیم‌ها. خوشحال بودیم که تیروترکش‌های کرونا کم شده و دیگر خطر زیادی ندارد که خبر رسید ویروس آنفلوآنزا و سویه جدید کرونا و چندتا ویروس تنفسی دیگر راهی کشورمان هستند.

بیان فردا | داشتیم راحت زندگی‌مان را می‌کردیم‌ها. خوشحال بودیم که تیروترکش‌های کرونا کم شده و دیگر خطر زیادی ندارد که خبر رسید ویروس آنفلوآنزا و سویه جدید کرونا و چندتا ویروس تنفسی دیگر راهی کشورمان هستند.

 حالا که این مطلب را می‌نویسیم، این ویروس‌ها مرزها را رد کرده‌اند و رسیده‌اند به کشورمان و چه بخواهیم و چه نه، باید تهدیدشان را جدی بگیریم. خوبی ماجرا این است که دیگر رعایت پروتکل‌ها برایمان چندان غریب نیست و تجربه زندگی کردن در دوران اوج کرونا، به ما یاد داد که چطور از خودمان در برابر این ویروس‌ها مراقبت کنیم.

از شما چه پنهان، حدود ۱۵ تا ۲۰ مورد زیرسویه مختلف کرونا در کشور در گردش است و آنفلوآنزا هم از ۶ هفته گذشته شدت بیشتری پیدا کرده و دوسوم بستری‌های ناشی از بیماری‌های تنفسی در مراکز درمانی، مربوط به افرادی است که درگیر آنفلوآنزا شده‌اند. البته باید بگوییم که بیماران بستری، عمدتا افراد بالای ۶۵سال و کسانی هستند که نقص ایمنی دارند.

به غیراز واکسیناسیون که از همان اوایل شهریورماه مسئولان اعلام کردند انجامش بدهید، یک کار دیگر هم باید برای بیمار نشدن بکنید. وزارت بهداشت اعلام کرده که باید دوباره در جاهای شلوغ و اماکن عمومی ماسک بزنیم تا بیشتر در امان بمانیم. قاعدتا نیاز چندانی هم به اصرار و توصیه مسئولان نیست و می‌دانیم برای اینکه کارمان خدای نکرده به بیمارستان و مراکز درمانی نکشد، بهتر است به حرف مسئولان این وزارتخانه گوش بدهیم و اگر بگردیم حتما در خانه بیشتر ما هنوز چند تایی ماسک توی جعبه باقی مانده است. ضمن اینکه شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها در جلوگیری از بیماری‌های فصلی ازجمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا مهم است و نجات دهنده.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین