مهسا امینی دوباره سوژه رسانه صداوسیما شد
کد خبر: 12904

مهسا امینی دوباره سوژه رسانه صداوسیما شد

با وجود اینکه ضدانقلاب ناکام بزرگ پروژه اغتشاشات پاییز۱۴۰۱ بود، اما معاندان با فروکش کردن آتش ناآرامی‌ها از مسئله‌سازی برای کشور و نظام دست برنداشتند و طی یک‌ سال‌گذشته شاهد کلید زدن پروژه‌های تخریبی بسیاری ازسوی آنان بوده‌ایم که اگرچه نتیجه‌‌ای برای آنان به‌دنبال نداشت، اما بستری برای استمرار اینگونه تحرکات به‌حساب می‌آمد.

بیان فردا | با وجود اینکه ضدانقلاب ناکام بزرگ پروژه اغتشاشات پاییز۱۴۰۱ بود، اما معاندان با فروکش کردن آتش ناآرامی‌ها  از مسئله‌سازی برای کشور و نظام دست برنداشتند و طی یک‌ سال‌گذشته شاهد کلید زدن پروژه‌های تخریبی بسیاری ازسوی آنان بوده‌ایم که اگرچه نتیجه‌‌ای برای آنان به‌دنبال نداشت، اما بستری برای استمرار اینگونه تحرکات به‌حساب می‌آمد.

«من‌وتو» و تبعات قطع حمایت‌های تل‌آویو

در میانه‌های شهریورماه گذشته بود که جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌های ضدانقلاب به دیدار «گیلا گملیئل»، وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی رفتند تا هماهنگی‌‌های لازم به‌منظور پیشبرد پروژه‌های ضدایرانی تل‌آویو انجام شود. چند روز بعد اما، با آغاز جنگ در غزه و گرفتاری صهیونیست‌ها، اولویت‌های «کارفرما» تغییر کرد و قطع کمک‌های مالی این رژیم به جریان‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب، سبب شد مدیران شبکه ضدایرانی «من‌وتو» 22آبان‌ماه، با صدور اطلاعیه‌ای، از تعطیلی رسمی این شبکه، آن‌هم پس‌از حدود 14سال فعالیت خبر دهند. این در شرایطی است که به اذعان کارشناسان صهیونیست، جنگ غزه هزینه‌های دولت اسرائیل را افزایش داده و زمینه‌ساز اختصاص بودجه‌های عمومی به بخش نظامی شده‌است.

پروژه‌هایی که بی‌سرانجام ماندند

در شرایطی که کارفرمای صهیونیست رسانه‌های معاند این روزها با چالش‌ها و بحران‌های متکثری دست به گریبان است و قطع حمایت‌های مالی، امنیتی و البته لجستیکی از ضدانقلاب، این جریان‌ها را بیش‌از پیش به انفعال کشانده‌است، تحولات اخیر در غزه و حمایت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین از جنایت‌ها و نسل‌کشی این رژیم، این دست جریان‌ها را بیش‌از گذشته درمیان افکارعمومی بی‌اعتبار کرده و سبب شده معدود فضاسازی‌های آنان طی هفته‌های اخیر نیز بدون دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، بی‌سرانجام بماند. در ادامه به بررسی برخی مصداق‌های چنین رویکردی می‌پردازیم:

پرده سوم از نمایش مهساسازی

تلاش جریان‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب برای استمرار بخشیدن به پروژه «مهسا‌سازی‌» به موج‌سواری بر حادثه به‌وجود آمده برای آرمیتا گراوند محدود نشد و در روزهای میانی مهرماه بود که ماجرای افت فشار یک دانشجوی دختر در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج، به سوژه تازه‌ای به‌منظور مسئله‌سازی برای نظام و کشور تبدیل شد؛ این درحالی بود که بررسی‌ها نشان داد یکی از دانشجویان در پی استرس ناشی از احتمال انتقال موضوع یک ناهنجاری به خانواده‌اش، به درمانگاه مراجعه می‌کند و پس‌از حدود نیم‌ساعت، به سلامت از درمانگاه مرخص می‌شود.

ناکامی در  مهسا‌سازی‌

در نهمین روز مهرماه1402بود که پروژه تازه‌ای به‌منظور مسئله‌سازی برای کشور کلید زده شد و تلاش کردند با بهره‌برداری از بیهوش شدن «آرمیتا گراوند»، دختر نوجوان دبیرستانی هنگام سوار شدن به قطار مترو، مرگ مهسا امینی را در اذهان افکارعمومی تداعی کنند و موج جدیدی از آشوب‌ها را در کشور راه بیندازند. اگرچه در نخستین ساعت‌های بروز این حادثه، انتشار فیلم دوربین‌های مداربسته مترو، پرده از پروژه ضدایرانی معاندان برداشت، اما با وجود این طی 28روز کمای آرمیتا گراوند، فضاسازی‌ها ادامه داشت تا اینکه تغییر اولویت‌های رژیم صهیونیستی این پروژه را نیز ناکام گذاشت.

کلیدواژه ناکارآمد  حجاب‌بان‌ها

«حضور حجاب‌بان‌ها در متروی تهران» یکی از تازه‌ترین پروژه‌های جریان‌های معاند باهدف مسئله‌سازی برای کشور بود. اگرچه پیش‌از این و طی ماه‌های اخیر در مقاطعی، رسانه‌ها و جریان‌های معاند تلاش کرده بودند با مانور رسانه‌ای روی موضوع «تذکر حجاب در متروی تهران»، پروژه را به‌منظور ایجاد موج اجتماعی تازه‌ای در کشور کلید بزنند، اما طی روزهای اخیر و با خوردن کفگیر ضدانقلاب به ته دیگ، تلاش کردند بار دیگر با برجسته‌سازی حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در متروی تهران، این موضوع را به مسئله‌ای برای کشور تبدیل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین