فضای تبلیغات انتخاباتی یک جریان سیاسی در مدارس؟
کد خبر: 13741

فضای تبلیغات انتخاباتی یک جریان سیاسی در مدارس؟

امیرحسین ثابتی، مجری صداوسیما و فعال سیاسی اصولگرای «انقلابی» که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «امروز صبح به یک هنرستان دخترانه دولتی در منطقه دولت آباد تهران رفتم. قرار بود جلسه ۱ ساعت و نیم، نهایتا ۲ ساعت باشد اما ۴ ساعت طول کشید! ...»

 

بیان فردا | امیرحسین ثابتی، مجری صداوسیما و فعال سیاسی اصولگرای «انقلابی» که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:

«امروز صبح به یک هنرستان دخترانه دولتی در منطقه دولت آباد تهران رفتم. قرار بود جلسه ۱ ساعت و نیم، نهایتا ۲ ساعت باشد اما ۴ ساعت طول کشید! سوالات بچه‌ها بسیار گسترده و متکثر بود. سوال اول درباره تتلو بود و سوال آخر درباره اینکه اصلا آیا در زمان شاه شکنجه انجام میشده یا نه؟

که گفتم برای این سوال لازم نیست توضیح زیادی بدهم. یک جایی هست به اسم موزه عبرت که بروید و ببینید چه خبر بوده. جالب اینکه اصلا اکثرشان اسم آن را هم نشنیده بودند و من نمی دانم چرا خیلی از مدارس حتی یک اتوبوس نمی گیرند تا بچه ها را به آنجا ببرند.

کلی هم سوالات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و… داشتند که در حد توانم جواب دادم. هرجایی هم که بلد نبودم گفتم واقعا نمی دانم. بروید از کسی بپرسید که در این باره تخصصی دارد یا درسش را خوانده. نکته جالب این بود که به نسبت مدارس پسرانه، سوالات شان کمتر سیاسی بود.

دقیقا به همان علتی که در فضای جامعه هم مردها بیشتر از زنان اخبار را دنبال می کنند و بیشتر دغدغه های سیاسی دارند، بازتابش در دختران نوجوان هم مشخص بود. که البته امر خوبی نیست. همیشه فکر میکردم فقط موقع سخنرانی در هیاتها خانمها دائم با هم حرف میزنند، ولی خب اینجا هم همین بود 

آخرش هم بامزه بود، برعکس بیشتر مدارس که جلسات معمولا با یک صلوات تمام میشود، صدای دست و جیغ حسن ختام جلسه بود! یکی شان هم با لحن نسبتا مردانه گفت؛ «آقا خیلی خوش گذشت، لطفا باز هم بیا! این مدرسه که ما رو به اون موزه ای که گفتی نمی بره! لا اقل شما به مدیرمون بگو ما رو ببرن!»

و من هنوز دارم فکر می کنم که بعید است بتوانم هرمدرسه ای که یکبار رفته ام را دوباره بروم، چون اولویت را گذاشته ام روی مدارسی که هنوز نرفته ام، اما باید دقیقا چه کار کرد تا این جلسات با حضور افراد دیگر ادامه دار باشد؟ مهمترین دغدغه ام در این روزها، پیدا کردن جواب این سوال است»

آقای ثابتی در رشته توییت دیگری نیز نوشته است:

باز هم به یک مدرسه دولتی در منطقه دولت آباد تهران رفتم. این بار یک دبیرستان (متوسطه ۲) پسرانه.

برعکس برخی مدارس دولتی دیگر، سطح سوالات دانش آموزان خوب و عمیق بود. اکثر سوالات شان درباره جنگ اسراییل، آینده آن، برخی شبهات درباره فلسطین و مفاهیم دیگری در حوزه روابط بین الملل بود.

به نظرم یک علت رشد و پختگی ذهنی دانش آموزان، اثر مستقیم کادر مدرسه بود. یکی از تجربه هایی که در این مدت داشته ام همین است که برخی از مدارس دولتی که کادر متعهد، انقلابی و دلسوز دارند اولین اثرش در خود بچه ها مشخص میشود.

یعنی بعضی از مدارس دولتی با وجود معلمان دغدغه مند و فعال، خروجی هایش شاید از برخی مدارس غیرانتفاعی هم بهتر باشد.

این مساله امیدوار کننده ای است که تا حالا در چند مدرسه دولتی دیده ام. کاش چنین افرادی برای مدیریت مدارس ضربدر هزار میشدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین