کلاهبرداری ۵۰میلیارد تومانی با دسته چک مرد معتاد
کد خبر: 14663

کلاهبرداری ۵۰میلیارد تومانی با دسته چک مرد معتاد

اعضای یک باند تبهکاری با استفاده از مدارک یک معتاد متجاهر از بانک دسته چک گرفته و ۵۰میلیارد تومان کلاهبرداری کردند

بیان فردا | اعضای یک باند تبهکاری با استفاده از مدارک یک معتاد متجاهر از بانک دسته چک گرفته و ۵۰میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.

رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت چند کاسب که از مشتریان‌شان چک‌های بی‌محل گرفته بودند در پلیس آگاهی البرز آغاز شد. با اینکه شاکیان اجناس‌شان را به افراد مختلف فروخته بودند، اما چک برگشتی ای که دست‌شان بود متعلق به یک نفر بود. در این شرایط تحقیقات در این‌باره آغاز شد.

کارآگاهان با بررسی وضعیت چک‌های برگشتی دریافتند که همه چک‌ها با مدارک واقعی از بانک گرفته شده اما تحقیقات انجام شده نشان می‌داد صاحب چک از معتادان متجاهر است. ادامه بررسی‌های پلیسی نشان داد که افراد دیگری با به‌دست آوردن مدارک این فرد معتاد از بانک دسته چک گرفته و با آن از شاکیان خرید کرده‌اند. به‌دست آوردن این اطلاعات سبب شد تا کارآگاهان همه اعضای این باند کلاهبرداری را که ۷نفر هستند دستگیر کنند.

تحقیقات از دستگیرشدگان نشان می‌دهد که آنها با این شگرد تاکنون در ۹استان کشور مبلغی بالغ بر ۵۰میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام جزئیات این پرونده گفت: متهمان اموال خریداری شده با چک‌های برگشتی را به استان‌های قم و مرکزی منتقل کرده بودند که با شناسایی انبار، این اموال به مال‌باختگان برگردانده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین