کرونا؛ نمدی که اصولگرایان به‌دنبال دوختن کلاهی از آن هستند
کد خبر: 15140

کرونا؛ نمدی که اصولگرایان به‌دنبال دوختن کلاهی از آن هستند

این روزها دوباره وزارت بهداشت اخباری را مبنی بر تولید دو نوع واکسن جدید با نام‌های «روتاویروس» و «پنوموکوک» را رسانه ای کرده است که قرار است از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی مردم کشور اضافه شده و واکسیناسیون سراسری آن آغاز شود.

بیان فردا | این روزها دوباره وزارت بهداشت اخباری را مبنی بر تولید دو نوع واکسن جدید با نام‌های «روتاویروس» و «پنوموکوک» را رسانه ای کرده است که قرار است از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی مردم کشور اضافه شده و واکسیناسیون سراسری آن آغاز شود.

واکسن روتاویروس از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند در سه نوبت و 2، 4 و 6 ماهگی قابل تزریق است.

اما برخی از متفکران علم طب اسلامی در روزهای اخیر و با انتشار این اخبار شروع به زمزمه‌هایی برای مخالفت با هرگونه واکسیناسیونی جدید در کشور را آغاز کرده اند و فعالیت مجازی خود را برای مخالفت با این اقدام آغاز کرده و اینگونه می‌گویند که واکسن یکی از وسایل تحت سلطه در آوردن آدم‌ها توسط استکبار جهانی است.

آغاز انتشار ویروس کرونا در ایران

برای بررسی بیشتر به حافظه تاریخی مراجعه می‌کنیم و به یاد می‌آوریم که در اواخر سال 98 و در همین روزهای نزدیک در بهمن ماه بود که مردم ایران پس از برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و حضور در راهپیمایی 22 بهمن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم آماده می‌شدند که ناگهان خبرهایی از قرنطینه شهرهایی از چین در اثر گسترش ویروس ناشناخته ای به نام کویید-19 منتشر شد و کم کم گسترش مرز به مرز در جهان پیدا کرد.

پس از آن به دلیل ناشناختگی و نزدیکی به انتخابات مجلس یازدهم و راهپیمایی 22 بهمن سال 98، دولت تصمیم گرفت که وجود چنین ویروسی را در ایران را با اینکه بصورت محدود وارد شده بود رسانه ای نکند و از آن به عنوان امراض ریوی نام ببرد تا به قولی آب‌ها از آسیاب بیافتد.

برای اولین بار در ایران در اواخر بهمن ماه برادر یکی از جانبازان جنگ در قم، وجود این ویروس گزارش و سپس مرگ دو نفر دیگر توسط وزارت بهداشت تایید شد.

وزارت بهداشت در عمل انجام شده قرار گرفت و برای اولین بار هشدار داد که باید مردم نسبت به این بیماری اقدامات پیشگیرانه ای داشته باشند تا علوم و فناوری جهان به رتبه ای برسد که بتواند آنرا مهار کند.

اما در این بین برخی از افراد بودند که اقدام به تمسخر دولت کردند و حتی آنرا به ذوب شدگی در غرب نسبت دادند که این دولت برای اینکه مردم را خانه نشین کند و نگذارد که در مراسم و مجالس ماه مبارک رمضان شرکت کنند، اقدام به گسترش خبر تهدید آمیز این بیماری در سراسر کشور کرده است.

هرچه دولت فریاد زد که از حضور در تجمعات بپرهیزید و سلامت خود و دیگران را به خطر نیاندازید، آنها دوباره لج کردند و حتی در صفحه‌های اجتماعی و مجازی خود اقدام به انتشار فیلم‌هایی از حضورشان در حسینیه‌ها و مجالس مذهبی صدها نفره کردند.

در همین زمان بود که در گوشه و کنار خبر فوت چند نفر از افراد شناخته شده از جمله فاطمه رهبر عضو تندرو اصولگرای مجلس و موتلفه اسلامی، محمدعلی رمضانی نماینده منتخب مجلس یازدهم، سید محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حامد طاهری استاد حوزه علمیه قم، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و معاون ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه، محسن حبیبی تولیت مدرسه آیت الله مجتهدی و استاد دانشگاه امام صادق و همچنین حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب و دیگر سرشناسان از حوزه و دانشگاه‌های مذهبی، سپاه پاسداران و نمایندگان مجلس و بعضا افراد مذهبی رسانه ای شد.

عدم همراهی کشورهای دوست برای تولید واکسن

در همین زمان بود که روسیه اعلام کرد که اولین واکسن ضد کرونا به نام اسپوتنیک را ساخته و به زودی تزریق گسترده آنرا آغاز خواهد کرد.

با انتشار این خبر اولین بارقه‌های امید در جهان شروع به تابیدن گرفت و مردمی که از ترس کرونا به خانه‌های خود خزیده بودند، با شور و شعف خاصی این خبر را دنبال می‌کردند.

ولی همچنان در ایران رکود حاکم بر تمامی بخش‌های کشور از سیاست، اقتصاد، هنر، ورزش و ... حاکم شده بود که خبر رسید ایران و روسیه برای تولید مشترک واکسن اسپوتنیک به توافق رسیده اند، از سوی دیگر نیز ایران درحال رایزنی با کوبا برای تولید واکسنی در 4 دوز است.

اما خبرهای مهمی از چین، آمریکا و انگلستان درباره تولید واکسن‌های سینوفارم، فایزر و آسترازنکا می‌رسید.

چینی‌ها شروع به تزریق گسترده کردند، امریکایی‌ها به آزمایشات خود ادامه می‌دادند و در انگلستان برای اولین بار به یک پرستار واکسن آسترازنکا تزریق شد.

همین موضوع باعث شد مقامات دولت یازدهم رایزنی‌های گسترده خود را با این سه کشور و حتی روسیه آغاز کند تا ایران نیز از این واکسن‌ها بدون نصیب نماند. در همین زمان واکسن‌های اصلی و قلابی در بازار ناصر خسرو بعضا تا 150 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسید.

روسیه از تولید انبوه واکسن در ایران اجتناب کرد و کوبا که در موضوع بهداشت پیشرفت‌های گسترده ای دارد از اجازه به ایران برای تولید گسترده آن در انسیتو پاستور برخلاف توافقات قبلی سرباز زد.

چین اعلام کرد که اول در کشور دو میلیارد نفری خود واکسیناسیون انجام می‌دهد و سپس به دیگر کشورها اجازه استفاده از سینوفارم را خواهد داد.

اروپا هرگونه اجازه خرید واکسن به ایران را منوط به اجازه برای جابجایی پول عنوان کرد درحالیکه به تازگی ایران جزء لیست سیاه اف ای تی اف قرار گرفته بود و نمی توانست به هیچ شکلی پولی را جابجا کند. از طرف دیگر آمریکا نیز ایران را تحریم کرده بود و واکسن‌های این کشور به ایران ممنوع بود.

عدم توجه به تولید واکسنی که پول گرفت ولی محصولی نداد

در همین زمان بود که برخی از به ظاهر دانشمندان علم طب در نامه ای به رئیس جمهوری وقت، هرگونه واردات واکسن بخصوص آمریکایی و انگلیسی را محکوم کردند و گفتند که ایران خود می‌تواند واکسن داخلی با نام برکت را توسط ستاد اجرایی فرمان امام که رئیس آن زمان آن معاون اول دولت کنونی است، تولید کند.

سپاه نیز اقدام به تولید دستگاه‌های مافوق تصور کرونایاب با نام «مستعان 110» کرد تا در این آشفته بازار سرش از تخصیص‌های دلاری بودجه کشور برای مهار بیماری بی کلاه نماند و به شکلی نیز عنوان کند که ما هم به کشور در این مسیر کمک کرده ایم!!!که بعدها مشخص نشد این دستاورد عظیم چه شده و در کجا از آن استفاده شده است؟

همین نامه متخصصان طب باعث شد دولت در منگنه قرار گیرد و بودجه بسیاری را به ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید و یا واردات مواد اولیه واکسن داخلی در زمانیکه همه هشدار می‌دادند که سویه‌های جدید و بسیار خطرناک و جهش یافته و قویتر در جهان در حال گسترش است، قرار دهد.

این زمانی بود که مرگ و میر روزانه در ایران حدود 1000 نفر شده بود و در بیمارستان‌ها مردم سرگردان به دنبال جایی برای درمان خود می‌گشتند درحالیکه بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی با درجات بسیار زیاد ناشی از درگیری ریه بود، حتی برای واردات داروهایی که کارخانجات ایرانی در دوبی تولید می‌کردند نیز احتیاج به مجوز صادرات از امارات وجود داشت.

در کشور قحطی دارو بود و دولت که در منگنه تحریم‌های شدید ترامپ قرار گرفته بود نمی‌توانست حتی یک قرصی که به ظاهر کمی در درمان بیماری موثر بود را به داخل وارد کند.

در همین زمان یک ایرانی زرتشتی که در هند کارخانه تولید دارو داشت اعلام کرد که واکسن آسترازنکا را پس از تولید در هند بجای مطالبات ایران از فروش نفت، به ایران صادر می‌کند که این موضوع نیز با توجه به نزدیکی بسیار زیاد هند به آمریکا منتفی شد. حال مانده بود دولت و حوضش؛ درگیری حتی در دولت آغاز شد، وزیر خارجه با وزیر بهداشت و وزیر بهداشت با رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی.

کرونا در مجالس امام حسین (ع)نیست!!!!

تمامی این اتفاقات در تابستانی رخ داد که نزدیک به ایام محرم و مراسم عزاداری عبدالله الحسین بود.دولت در بیانیه‌های پی درپی از مردم می‌خواست که از حضور در اجتماعات خودداری کنند اما بسیاری از افرادی که با دولت لجبازی کرده بودند به هیات‌ها می‌رفتند و استوری می‌کردند و می‌نوشتند: کرونا در مراسم امام حسین (ع) نیست، راحت باشید.

بسیاری از همین افراد بعد از یک هفته به این بیماری مبتلا شده و پس از بستری روی تخت بیمارستان گریه می‌کردند که نمی‌خواهند بمیرند و از امام حسین (ع) می‌خواستند که آنها را نجات دهد.از طرفی هم ابراز پشیمانی می‌کردند و از مردم می‌خواستند توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.جالبتر آنکه همین افراد به دنبال فردی بنام تبریزیان داروهای اسلامی مانند «روغن بنفشه» یا «ادرار شتر» را به عنوان داروی کرونا به مردم معرفی می‌کردند و می‌خواستند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند. درحالیکه رئیس دانشکده طب ایرانی در نشستی خبری گفت که بعد از شکایت از این افراد بسیاری متواری شده اند و دسترسی به آنها وجود ندارد.

در همین زمان دولت همچنان منتظر ساخت واکسن برکت بود، خبر رسید که ژل واکسن در تمامی واکسن‌ها فقط یک نوع است و آنرا تنها ایالات متحده تولید می‌کند و برای خرید این نوع ژل باید از این کشور مجوز دریافت کرد.

به همین دلیل آمریکا اجازه صادرات این نوع ژل به ایران را نداد و همین مقدار کم نیز بصورت کامل در بنیاد برکت تولید نشده و از بین رفته است. دولت سپس دست بکار شد و از کشور چین خواست که اجازه صادرات سینوفارم تولید امارات را به ایران بدهد و حتی هزینه خرید آنها را نیز واریز کرد به شکلی که محموله‌های بزرگ آماده ارسال بودند اما دیگر عمر دولت کفاف نداد و بعد از تغییر دولت واردات با دو تلفن رئیسی به سران چین و امارات از سوی هلال احمر آغاز شد. که بعدها و حتی امروز رئیس دولت و وزیران آن یکی از نواقص دولت روحانی را مرگ و میر ناشی ازعدم مدیریت کرونا می‌داند. یادمان نمی‌رود که طی هفته‌های گذشته دولت قاصر بود از تامین شیرخشک و دارو و بسیاری از داروها همچنان در لیست عدم جابجایی پول بخاطر اف ای تی اف برای واردات به کشور است.

اینکه یک ورق قرص بیماری‌های خاص به قیمت‌های معمولی در دیگر کشورها فروخته می‌شود ولی در ایران با قیمت‌های نجومی و بصورت قاچاق دست به دست می‌شود نیز از اشکالات دولت قبل است؟

اینکه اوج مرگ و میر در دولت قبل و در زمان پاندمی سویه دلتا در ایران همزمان با ماه محرم بود که مسئولان فریاد می‌زدند در مجالس شلوغ شرکت نکنید و مجالس را بصورت خصوصی برگزار کنید تا کمتر عزیز از دست رفته ای را ببینیم اما دوستداران دولت کنونی آنرا مسخره می‌کردند بازهم تقصیر دولت قبل است؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین