هشدار جدی نسبت به بحران کم‌آبی؛ آقای وزیر چرا مردم را آگاه نمی‌کنید؟
کد خبر: 15156

هشدار جدی نسبت به بحران کم‌آبی؛ آقای وزیر چرا مردم را آگاه نمی‌کنید؟

روزنامه اعتماد نسبت به بحران کم‌آبی هشدار داده و از وزارت نیرو به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم انتقاد کرده است.

بیان فردا | وزیر نیرو گفته سعی می‌کنیم تنشی در تامین آب شرب کشور رخ ندهد. اما چگونه آقای محرابیان؟ اولا منظورتان از آب شرب چیست؟ آیا فقط آبی است که صرف نوشیدن و پخت و پز می‌شود؟ یا آبی است که علاوه بر آب شرب (چون همه در یک لوله هستند) صرف حمام گرفتن و تمیز کردن ظرف‌ها و لباس‌ها و شستن و غسل دادن کف حیاط و پیاده‌رو، شستن در و دیوار و ماشین و موتور، آن‌ هم داخل ساختمان یا کنار کوچه و آبیاری گل و گیاه و باغچه و هزار چیز دیگر می‌شود؟

این روزنامه افزوده است: جناب محرابیان وزارتخانه شما آگاهی‌های موثری را برای بحران آب به مردم نمی‌دهد. سازمان آب کشور سیاست‌های موثری را برای جلوگیری از کمبود آب و نحوه رفتار با آب اعمال نمی‌کند. یعنی چنین راهکارهایی ندارد و نیندیشیده که اعمال کند یا اینکه همت و انگیزه اعمال آنها را ندارد. شما چند بار در همین مصاحبه دو روز قبل از باید‌ها گفته‌اید، اما گفتن از باید‌ها تا اعمال کردن آنها و مهم‌تر از آن در باور مصرف‌کننده نشاندن‌شان فرق دارد. فرموده‌اید سعی می‌کنید تنشی در تامین آب شرب کشور رخ ندهد. بسیار خوب است. اما لطفا محکم‌تر بگویید و آنقدر بگویید تا هشداری جدی باشد به سوءرفتارهایی که نقدا در مورد آب با آنها دست به گریبانیم و البته کار به اینجاها ختم نمی‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین