برف؛ تبریز را قفل کرد
کد خبر: 15457

برف؛ تبریز را قفل کرد

امروز بدنبال بارش برف بسیاری از بزرگراه ها و معابر شهر تبریز بسته شد و مردم ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شدند به گونه ای که عده ای از آنها از خودروها پیاده شده و با پای پیاده به سمت مقصد خود حرکت کردند.

بیان فردا | خبرگزاری فارس در گزارشی از وضعیت تبریز پس از بارش سنگین برف در این کلانشهر نوشت:  سرانجام تبریزی ها پس از مدت ها چشم به آسمان دوختن برای نزول رحمت الهی امروز بارش سنگین برفی را شاهد بودند که روزهای قدیم و خاطرات سپید زمستانی را برایشان تداعی کرد اما از سوی دیگر و البته مثل بسیاری از مواقع بحرانی این شهر در سال های اخیر، کام شیرین تبریزی ها بابت این نعمت الهی با فلج شدن زندگی شهری شان در نتیجه ضعف مدیریت چنین مواقع بحرانی در تبریز تلخ شد. 

مردم چندین ساعت در خیابان های قفل شده در  داخل خودروها زندانی شدند و مسیر چند دقیقه‌ای را  چندین ساعت طی کردند.

شهردار تبریز گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم ضمن پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر، در برف‌روبی و بازگشایی معابر اصلی کمک حال شهرداری باشند.

یعقوب هوشیار، ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل ترافیک و بی‌نظمی ایجاد شده در سطح شهر اظهار کرد: با تلاش همکاران خدمات شهری تمام معابر اصلی شهر بازگشایی می‌شود.

وی افزود: بارش سنگین برف در شب گذشته با حضور به موقع عوامل معاونت خدمات شهری و برف‌روبی و محلول پاشی به خوبی مدیریت شد.  

هوشیار با اشاره به بارش سنگین برف در طول روز و همزمانی آن با فعالیت اداری و روزانه شهروندان خاطرنشان کرد: بارش سنگین برف به همراه کولاک شدید در زمان فعالیت ادارات دلیل اصلی ترافیک و قفل معابر شهری شد و اکیپ‌های خدمات شهری شامل برف‌روبی و محلول پاشی به دلیل ترافیک و ازدحام خودروها در معابر اصلی نتوانستند به خوبی ارائه خدمت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به تداوم بارش برف در ساعات آتی، از شهروندان عزیز خواهشمندیم ضمن پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری شهری، با اکیپ‌های خدمات شهری همکاری کنند.

شهردار تبریز با اشاره به آمادگی اکیپ‌های خودرویی و ماشین‌آلات برف‌روبی خدمات شهری خاطرنشان کرد : شهرداری تبریز به اندازه کافی ماشین‌آلات و تجهیزات خودرویی برای برف‌روبی و محلول پاشی در اختیار داشته و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی یادآور شد: در روزهای گذشته بخشی از این ماشین‌آلات را برای کمک به شهرهای شمالی استان روانه کردیم و از نظر ماشین آلات کمبودی نداریم.

شهر از کنار شومینه مدیریت نمی شود

انتقاد صریح مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا از مدیریت شهری در گفتگو با برنامه «راستا کوچه در شبکه سهند تبریز» با بیان اینکه از شهرداری و شورای شهر به خاطر وضعیت امروز شهر گلایه دارم، گفت: اینها مدیران بحران نیستند، ما مدیر جهادی می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه شهر از کنار شومینه مدیریت نمی‌شود، گفت: هزینه بنرهای تبلیغ محلول هدر شد!

سرایی گفت: مدیری که در اتاق بنشیند و پاراف کند مدیر نیست!

وی با بیان اینکه بنده مسیر ۵۰۰ متر را در دو ساعت طی کردم، اظهار کرد: با شعار نمی‌شود مدیریت کرد!

سرایی تصریح کرد: شورای شهر در اولین فرصت جلسه اضطراری بگذارد و از شهرداری مطالبه کند

پایان پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین