پشت سربازانت را خالی نکن ژنرال!
کد خبر: 15911

پشت سربازانت را خالی نکن ژنرال!

امیر قلعه نویی بعد از بازی با سوریه مصاحبه ای عجیب در مورد بازیکنان تیم ملی انجام داد.

 

بیان فردا | بعد از صعود سخت  و  نفسگیر ملی‌پوشان فوتبال کشورمان امیر قلعه‌نویی به برخی بازیکنان تیم ملی تاخت!

 تیم ملی ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه به میدان رفت و با وجود اینکه به نظر می‌رسید صعودی آسان را تجربه کند درنهایت با ده نفره شدن مقابل رقیب به ضیافت پنالتی‌ها رسید و آنجا با درخشش بیرانوند جواز حضور در دور بعدی مسابقات را کسب کرد.  پیچیده شدن بازی مقابل یک رقیب درجه سه آسیایی که به عنوان تیم سوم از گروهش صعود کرده بود باعث اعمال فشار بیش از اندازه به  بازیکنان  و کادر فنی و هواداران فوتبال  شد. 

بیراه نیست اگر گفته شود همه علاقه‌مندان به تیم ملی تا مرز سکته پیش رفتند که مبادا تیم در یک‌هشتم مقابل سوریه اوت شود! همین فشار بیش از اندازه احتمالا باعث شد امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بعد از اتمام مسابقه به شکل عجیبی از برخی بازیکنان بزرگ تیم ملی انتقاد کند.

قلعه‌نویی گفت از بازیکنانم نهایت تشکر را دارم که وقتی ده نفره شدیم بیش از اندازه دویدند، ولی متاسفانه برخی بازیکنان جوری بازی کردند که به تیم فشار آمد و این چیز بدی است. این باید حل شود. باید کاری کنیم که آن نگاه از بالا به پایین و برخی رفتارها دیگر در تیم تکرار نشود. درست است بردیم ولی خیلی به ما فشار آمد. بزرگان تیم باید  بزرگی می‌کردند که  در این  بازی نکردند!

معلوم نیست منظور امیر قلعه‌نویی کدام بازیکنان است ولی می‌توان حدس‌هایی زد که مطرح کردنش در حال حاضر اهمیتی ندارد. مساله مهم‌تر نوع برخورد سرمربی تیم ملی با یک چالش در تیمش است. از لحظه انتشار این مصاحبه اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان اعلام کردند که بهتر بود قلعه‌نویی در خفا  و در رختکن چنین چیزی را با همان بازیکنان یا حتی کل مجموعه تیم در میان می‌گذاشت. آن‌هم وقتی می‌دانست که کمتر از 72 ساعت بعد باید در حساس‌ترین بازی خود در جام ملت‌های آسیا با ژاپن  روبه‌رو  شوند.  در واقع می‌توان گفت علنی کردن چنین انتقادی از برخی «بزرگان» تیم ملی هیچ سودی به تیم ملی نمی‌رساند که هیچ، می‌تواند باعث تضعیف روحیه بازیکنان هم بشود. 

سال‌هاست در فوتبال ایران امیر قلعه‌نویی با لقب ژنرال شناخته می‌شود. ژنرالی که حالا در دومین مقطع هدایت ملی‌پوشان را برعهده دارد و همه علاقه‌مندان به تیم ملی امیدوارند او بتواند با جام قهرمانی به ایران برگردد. در عین حال از او انتظار می‌رود در شرایط حساس و تحت فشار همانند یک ژنرال در میدان نبرد رفتار کند و در بدترین زمان ممکن پشت  افسران  و سربازانش  را  خالی  نکند. 

خیلی بهتر می‌بود قلعه‌نویی تمام مسوولیت نتیجه بد و عملکرد پرانتقاد تیم مقابل سوریه را گردن می‌گرفت و سپر رسانه‌ای برابر ستاره‌های تیم قرار می‌داد تا آنها بتوانند برای بازی با ژاپن از هر لحاظ ریکاوری شوند. مگر نه اینکه به هر حال او سرمربی تیم است و از چینش نفرات تا اینکه کدام بازیکن به میدان برود و مجموعه با چه شکلی بازی کند طبق نظر او انجام می‌گیرد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین