مروری بر تمام ناکامی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا
کد خبر: 16095

مروری بر تمام ناکامی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی برای هفتمین دوره پیاپی پس از راهیابی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا از صعود به فینال بازماند. در این نوشتار هفت ناکامی تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی مرور شده است.

بیان فردا |  آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران به سال 1976 بازمی‌گردد که با حشمت مهاجرانی برای سومین مرتبه به فینال رسیدیم و برای سومین دوره متوالی قهرمان شدیم.

پس از سومین قهرمانی متوالی اتفاقات زیادی در ایران رخ داد؛ از انقلاب تا جنگ تحمیلی 8 ساله که سبب شد یک دوره جام ملت‌ها به همین شکل از دست برود. با این حال در ادامه فوتبال ایران خودش را پیدا کرد و توانست بارها به نیمه نهایی راه پیدا کند اما حالا که جام ملت‌های 2023 هم برای فوتبال ایران تمام شده، هنوز در رسیدن به فینال ناکام بوده‌ایم.

طی 48 سال اخیر البته هفت مرتبه به نیمه نهایی رسیده‌ایم. اولین مرتبه در سال  1980 و در بحبوبه جنگ ایران و عراق بود که به کویت رفتیم، اما با وجود اینکه در مرحله گروهی اول شدیم در نیمه نهایی مقابل کویت میزبان با نتیجه 2 بر یک مغلوب شدیم.

چهار سال بعد در جام ملت‌های 1984 و سپس 1988 سناریوی مشابهی انتظارمان را می‌کشید و در دوره پیاپی به عربستان باختیم.

فوتبال ایران 8 سال توانست با نسل طلایی خود دوباره به نیمه نهایی برسد، اما بار دیگر عربستان سد راهمان شد و برخلاف دوره قبلی با ضربات پنالتی باختیم.

فوتبال ایران برای رسیدن به نیمه نهایی 8 سال دیگر صبر کرد تا با برانکو یک نسل طلایی دیگر به نیمه نهایی راه یابد. این‌بار هم ضربات پنالتی مقابل چین سد راه تیم برانکو شد.

جام ملت‌های 2019 آخرین مرتبه‌ای بود که به نیمه نهایی رسیدیم ولی با شکست سنگین 3 بر صفر به رهبری کی‌روش جام را ترک کردیم.

جام ملت‌های 2023 آخرین تلاش فوتبال ایران برای قهرمانی در آسیا و رسیدن به فینال بوده که این‌بار هم مقابل قطر میزبان قرار گرفتیم و در شرایطی که ابتدا پیش افتاده بودیم، درنهایت با نتیجه 3 بر صفر بازی را واگذار کردیم.

باید دید این انتظار تلخ و این افسوس که از نیم قرن عبور خواهد کرد و به 52 سال می‌رسد چه زمانی برای مردم ایران تمام خواهد شد.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین