کد خبر: 16114

درخواست یک امام جمعه برای کاهش ساعت کاری زنان

امام جمعه یزد خواستار کاهش ساعت کار زنان به چهار ساعت در روز شد.

بیان فردا | آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در دیدار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ضمن گرامیداشت روز بعثت پیامبر اسلام و تقارن خوش یمن آن با انقلاب اسلامی گفت: بعثت پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، در انقلاب اسلامی ایران احیا شد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مساجد و مدارس به عنوان دو پایگاه اصلی در حوزه فرهنگ، تربیت و تزکیه مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: ما نتوانستیم فرزندان خود را از دوران کودکی تربیت اسلامی کنیم و این به دلیل نوع سیستمی است که از ۱۰۰ سال پیش در آموزش و پرورش ما توسط غربی ها پیاده شد.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: مغز و فکر کودکان خود را به دست کسانی دادیم که با تربیت و هویت دینی و الهی مخالف بودند و حالا دشوار است که پس از ۱۰۰ سال کار غربی‌ها بتوانیم این سیستم و شاکله را تغییر دهیم اما معتقدم حرکت در این مسیر اقدام مبارکی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: باید از پایه و به طور ریشه ای کار تربیت دینی را آغاز کنیم و به نظر من یکی از ریشه ها، دانشگاه فرهنگیان است زیرا اگر معلم نگاه دینی و معنوی نداشته باشد نمی تواند دانش آموزانی با این شیوه تربیت کند.

وی افزود: اگر کودکان ما از ابتدا با هویت الهی رشد کنند، می توانند قدرت تشخیص خوب و بد را داشته باشند و دیگر در دوران جوانی و نوجوانی نگرانی چندانی نخواهیم داشت.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت سبک زندگی و نقش زنان دراین زمینه بیان کرد: غربی ها توانسته اند سبک زندگی را در کشور ما تحت تاثیر فرهنگ خود قرار دهند در حالی که اگر هدف زندگی را درک کنیم، ناخودآگاه سبک زندگی ما به سمت کمال الهی و رضایت الهی بنا نهاده می شود.

آیت الله ناصری ادامه داد: زن رکن اصلی خانواده و تربیت است و اکنون این رکن باید نیمی از زمان خود را برای کار خارج از خانه و خانواده صرف کند که این امر تبعاتی دارد و در بسیاری از موارد دوری اعضای خانواده از یکدیگر را به دنبال دارد و این دوری و تغییر فرهنگ، تبعاتی نظیر پرداختن به حیوانات خانگی، عدم تمایل به ازدواج، گسترش طلاق و ازدواج سفید را به دنبال دارد.

وی با اشاره به راهکار پیشنهادی خود در این زمینه عنوان کرد: حال که زنان ما تحصیل کرده اند و در اجتماع حضور دارند، ساعت کاری آنها کاهش یابد و به چهار ساعت در روز برسد تا بتوانند چهار ساعت دیگر کاری خود را صرف خانه و خانواده کنند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین