دستیار ویژه استاندار یزد؛یزد ایران کوچک در مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی است/ ظرفیت یزد را در اختیار همه استانها قرار میدهیم
کد خبر: 16506

دستیار ویژه استاندار یزد؛یزد ایران کوچک در مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی است/ ظرفیت یزد را در اختیار همه استانها قرار میدهیم

دستیار ویژه استاندار یزد در امور اقتصادی و اجرایی با بیان این که توسعه گردشگری و سپس روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای ACD در دستور کار است، گفت: در عرصه صنایع دستی و گردشگری بنای ما این است که یزد، ایران کوچک و ویترینی برای معرفی ظرفیت‌های سراسر کشور باشد.

احمد آخوندی با بیان این که بعد از معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی جلساتی در سطح وزرا و مقامات ارشد ترتیب داده شد، اظهار کرد: مهمترین رویکرد و هدف ما در استفاده از این ظرفیت، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان یزد به کشورهای آسیایی و سپس تمام دنیاست.

او با اشاره به این که شناخت مردم دنیا و اگاهی آنها از ظرفیت‌های یزد مهمترین هدف خواهد بود،‌ تصریح کرد: افزایش گردشگران، رونق بخش‌های گردشگری و  صنایع دستی و همچنین رونق اقتصادی استان جزو مهم‌ترین اهداف است.

دستیار ویژه استاندار یزد با تاکید بر این که بحث اصلی ما در یزد مربتط به حوزه گردشگری است، گفت: بخش دیگر مربوط به تعاملات اقتصادی و تجاری با این کشورهاست و برنامه مهم‌تر ارتباط با سفرا و توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.

وی به برگزاری فم تورهای تخصصی شامل حضور خبرنگاران، ‌رسانه‌ها، ‌بخش‌های تخصصی و دیگر حوزه‌ها اشاره و تصریح کرد: صنایع‌دستی در گروه گردشگری و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و اتاق‌های بازرگانی این کشورها در سفر به یزد و سفرهای متقابل‌،‌ برنامه‌هایی در خصوص صنایع دستی، مبادلات، آموزش، صادرات، ایجاد شوروم‌های صنایع دستی و شرکت در نمایشگاه‌ها را دارند.

دستیار ویژه استاندار یزد در امور اقتصادی و اجرایی با تاکید بر این که فرصت شرکت در نمایشگاه‌های این کشورها بسیار مورد توجه است،  خاطرنشان کرد: یک مشت نشانه یک خروار است و اگر یزد بخواهد در هر عرصه از فرصت‌ها بهره‌مند شود نمودی از ایران خواهد بود  و خصوصا در عرصه صنایع دستی و گردشگری بنای ما این است که یزد ایران کوچک و ویترینی از سراسر کشور باشد.

او با اشاره به این که مثلث طلایی گردشگری ذی نفع انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع گفت‌وگوهای آسیایی است، گفت: نه تنها مثلث طلایی گردشگری بلکه هر کدام از شهرها و استانها که آمادگی استفاده از ظرفیت‌ها و میزبانی میهمانان این فرصت طلایی را داشته باشند می‌توانند از ظرفیت یزد استفاده کنند.

آخوندی با بیان این که اجلاس عالی کشورهای ACD در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، یادآور شد: تبادل علمی و حضور روسای دانشگاه‌ها نیز جزو دیگر اقداماتی است که در راستای ارتقای این فرصت‌ها مورد توجه خواهد بود.

او با تاکید بر این که حضور سفرا آغازین گام‌های یزد در زمینه ارتباطات بین‌المللی با کشورهای ACD است،‌ گفت: ارتباط مقتبال تجار و بازرگانان برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که تبادل علمی، فرهنگی و اقتصادی را رقم می‌زند و این دستاورد مهمی برای ماست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین