خدیجه کاترین رضوی درگذشت
کد خبر: 2060

خدیجه کاترین رضوی درگذشت

خدیجه کاترین رضوی، فعال محیط زیست و از بنیانگذاران موسسه توسعه پایدار و محیط زیست درپی ابتلا به سرطان در 78 سالگی درگذشت.

بیان فردا | خدیجه کاترین رضوی در سال 1323 متولد شد. او به همراه همسرش مرحوم محمدتقی فرور که از بنیانگذاران سازمان حفاظت محیط زیست ایران بود. شش ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موسسه سنستا راه تاسیس کرد، موسسه‌ای که همچنان فعالیتش پایه توسعه پایدار جوامع محلی و مردمان بومی ادامه دارد. تاسیس ستاد مردمی نجات آشوراده از دیگر اقدامات اوست.

خدیجه کاترین رضوی سرانجام صبح روز شنبه درپی یک دوره ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. او متخصص زراعت و اصلاح نباتات و متخصص توسعه روستایی و حق خواهی سیاستی بود و گرچه در اواخر عمر به سرطان مبتلا شده بود، اما همچنان پیگیر امور محیط زیستی و حتی به روایت برخی از دوستانش به دنبال موضوع توقف ساخت پتروشیمی در میانکاله بود. او حدود یک دهه پیش نیز به همراه جمعی دیگر از فعالان محیط زیستی، مانع از ساخت پالایشگاه در میانکاله شده بود.

:‌

رضوی، سالها به مقابله با محصولات تراریخته پرداخت و توفیقات بسیاری در این زمینه به دست آورد. وی همچنین تا آخرین لحظات زندگی پرکار و تلاشگرانه خود، پیگیر برنامه نجات و حفاظت از جزیره آشوراده و شبه‌جزیره میانکاله بود.

هنوز زمان و محل دقیق تشییع پیکر خدیجه کاترین رضوی اعلام نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین