عضو شورای شهر گذشته‌اش را فراموش کرد؟
کد خبر: 2176
نگاهی به تناقض در بیان و رفتار یک عضو شورا

عضو شورای شهر گذشته‌اش را فراموش کرد؟

ادعای احمد علوی اما در حال مطرح می‌شود که خود تا آخرین روز حضور اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری از مدیران مجموعه شهرداری تهران بود و مدیریت شرکت عرف ایران را برعهده داشت

بیان فردا | اواخر هفته گذشته و به دنبال عدم پرداخت حقوق شماری از پرسنل شهرداری تهران که در دوره اصلاح طلبان وارد این نهاد شده بودند، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در توئیتی اعتراض خود به این اقدام را نشان داد و تعدیل نیرو در شهرداری را به دلایل سیاسی و سلیقه ای دانست و گفت:‌«در دوره گذشته مدیریت شهری با هیچ مدیر و پرسنلی بدلایل سیاسی قطع همکاری نشد . اما امروز با شگفتی مطلع شدم تعداد زیادی از پرسنل شهرداری که در دوره قبل استخدام شده و به شهر خدمت کرده اند، بدلایل سیاسی و سلیقه ای در فهرست تعدیل قرار داده شده اند. این افراد عموما دارای تحصیلات عالی و مرتبط در دانشگاه‌های برتر هستند و برای مدیریت شهری سرمایه محسوب می شوند.»

درپی این انتقاد اما احمدی علوی، عضو شورای شهر تهران که اظهارات او درباره زیست مومنانه به جای زیست شبانه و انتصاب همسرش به عنوان مدیرکل اداره کل ماده ۱۰۰ همچنان در اذهان باقی مانده به توئیت حناچی واکنش نشان داد و گفت:‌« ای کاش آقای حناچی سخنانی درباره نیروی انسانی را منتشر نمی‌کردند و ما هم اجازه می دادیم آنچه در چهار سال گذشته بر پرسنل شهری گذشت، در دلها بماند. بسیاری از پرسنل شهرداری و حتی برخی از اعضای شورای فعلی زخم خورده برخوردهای سیاسی مدیریت شهری سابق هستند. این پرونده‌ها از روی توهمات ذهنی برای پرسنل با عناوینی همچون «در ستاد فلانی کار کرده» «حزب اللهی هست» «با فلانی در اینستاگرام عکس داشته» و سایر موارد اینچنینی بود تا آنجا که صدای برخی از همفکران خودتان هم درامده بود.»

وی با اشاره به تعدیل سه‌هزار نفری در دوره گذشته مدیریت شهری یادآور شد: این تعدیل را با افتخار بنر کردید و این موارد سبب می شود تا هرکسی حق اظهار نظر در خصوص نیروی انسانی داشته باشد، اما شما مدیران گذشته نخواهید داشت. این کاری که در دوره گذشته با ما پرسنل شهرداری کردند بد، غیر انسانی و غیر اسلامی بود؛ ما به عنوان مدیران انقلابی حق تکرار و ایجاد دسته بندی سیاسی و جناحی را نداریم و اولین و اصلی ترین اصل این است که همه ما پرسنل، سرمایه شهرداری هستیم. وقتی شفاف عمل نکنیم و به وقت برای پاسخگویی وارد نشویم جای ظالم و مظلوم عوض می شود. سکوت ما برای حدود ۵۰ نفر که مشخص هم هست علت اتفاقات رخ داده چه بوده، موجب شده تا جای ظالم و مظلوم عوض شود و در مورد همین تعداد محدود و همان هزار نفری که در روزهای آخر مدیریت قبل جذب شده و مورد اعتراض پرسنل نیز هستند، اگر مسایل اداری و گزینشی اجازه می دهد با رافت برخورد کنید.»


احمدی علوی در کنار الهام فخاری - در دورانی که توهین به اصلاح‌طلبان برایش آورده‌ای نداشت.

ادعای احمد علوی اما در حال مطرح می‌شود که خود تا آخرین روز حضور اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری از مدیران مجموعه شهرداری تهران بود و مدیریت شرکت عرف ایران را برعهده داشت. او همچنین سابقه همکاری با الهام فخاری در شورای استان تهران را نیز در کارنامه دارد و به نظر می‌رسد در میان اگر بنا باشد هر فردی هم از رویکرد دوره قبل انتقاد کند، احمد علوی که خود از مدیران دوره پنجم بود، اجازه این انتقاد را ندارد.

علوی همچنین در اقدامی عجیب قرار داد بیش از 10 تن از کارمندان ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران را که خود سرپرستی‌اش را بر عهده دارد بدون هیچ دلیلی تمدید نکرد. البته زمانی که تناقض در گفتار و عمل رییس مجلس انقلابی این چنین عیان می‌شود، شاید انتظار بیهوده‌ای باشد که یک عضو معمولی شورای شهر تهران بیانش را منطبق با آنچه که درعمل انجام داده پیش ببرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین