مدال طلای المپیک ناشنوایان در رشته کاراته به مژده مردانی رسید
کد خبر: 2336

مدال طلای المپیک ناشنوایان در رشته کاراته به مژده مردانی رسید

مژده مردانی ورزشکاری از شهرستان مرودشت فارس سومین مدال المپیکی خود را دریافت کرد.

بیان فردا | مژده مردانی اهل شهرستان مرودشت ازتوابع استان فارس در رشته کاراته نخستین مدال برای کاروان ایران در بیست و چهارمین دوره رقابت های المپیک ناشنوایان که در شهر کاسیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است،به ارمغان آورد. مردانی در رشته کاتای انفرادی که با حضور ۱۴ ورزشکار برگزار شد، پس از صعود از مرحله اول و دوم برای کسب مدال برنز به دیدار ورزشکار اوکراینی رفت و با امتیاز ۸ / ۲۳ به برتری دست یافت تا نخستین ورزشکار مدال آور کاروان ایران باشد.

افتخارات مژده مردانی

مژده مردانی که ۳۳ سال سن دارد و کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی را در کارنامه دارد ،کاراته را از سال ۱۳۶۷ زیر نظر رقیه کشاورز آغاز کرد و سپس با خواهرش آسیه به عنوان مربی کاراته را ادامه داد و پله های ترقی را به سرعت طی کرد.

او نخستین بانوی ایرانی بود که صاحب مدال طلای المپیک ناشنوایان ۲۰۱۳ بلغارستان شد و سپس در سال ۲۰۱۷ در المپیک ناشنوایان ترکیه هم مدال برنز را به خود اختصاص داد ، او ۲۱ مدال بین المللی و داخلی هم از آن خود کرده است و مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تهران هم دارد.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی فارس

مژده مردانی که سومین حضور در المپیک را تجربه می کند، سومین مدال با ارزش خود در المپیک ۲۰۲۲ برزیل به دست آورد تا پر افتخارترین ورزشکار المپیکی ناشنوایان فارس باشد.

خواهرش آسیه با نظر کمیته فنی فدراسیون ورزش های ناشنوایان به عنوان مربی در مسابقات المپیک ۲۰۲۲ برزیل حضور دارد و مژده را در راه رسیدن به کسب سومین مدال المپیک همراهی کرده است.

بیست و چهارمین دروه بازیهای المپیک ۲۰۲۲ناشنوایان از ۱۰ تا ۲۶ اردیبهشت در شهر کاسیاس دوسول برزیل برگزار می شود.کاروان ایران در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان که سال ۲۰۱۷ در ترکیه بر گزار شد ، با ۳۱ مدال شامل ۵ طلا، ۹ نقره و ۱۷ برنز در رده هفتم جدول ایستاد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین