پیامدهای بدنی، روانی آتش‌نشانی برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست
کد خبر: 2349
پست اینستاگرامی الهام فخاری به مناسبت روزجهانی آتش‌نشان

پیامدهای بدنی، روانی آتش‌نشانی برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست

بیان فردا | الهام فخاری، روانشناس، فعال مدنی و عضو پیشین شورای شهر تهران در یادداشتی اینستاگرامی به روز جهانی آتش نشان پرداخت.

فخاری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «روز جهانی آتش‌نشان به یادبود ازجان‌گذشتگی آتش‌نشانان سراسر جهان و پس از رویداد تلخ جان‌باختن آتش‌نشانان استرالیایی در پنج می سال ۱۹۹۸، نام‌گذاری شد.

بسیاری از آتش‌نشانان در کشورمان با کمبود ابزارها و سازوکارهای تخصصی، ناشی از تحریم و کاستی‌های بودجه‌ای، کاستی‌ها و نابرابری‌ها در وضعیت استخدامی و نابه‌سامانی‌های شهری، ناشی از نادیده گرفتن مقررات و هشدارهای ایمنی، کار می‌کنند. هنوز جامعه نام بسیاری از آتش‌نشانان شهید و جانباز و دشواری‌های کار و زندگی آنان و خانواده‌هایشان را نمی‌داند و از سویی پیامدهای بدنی، روانی و خانوادگی این کار پرخطر و دشوار برای مردم شناخته شده نیست. با این همه آتش‌نشان در جامعه‌ی ایرانی یک قهرمان دلیر و مهربان است که مردم به پشتوانه‌ی حضور اثربخش او امن زندگی می‌کنند.



با سپاس از تلاش‌های همه‌ی آتش‌نشانان به ویژه آتش‌نشانی تهران، که افتخار همکاری با آنان در مدیریت شهری دوره پنجم را داشتم، نام و یاد شهیدان و جانبازان آتش‌نشان و روز جهانی آتش‌نشان را گرامی‌ می‌دارم.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین