بازداشت یک روزنامه‌‌نگار دیگر؛ الناز محمدی به زندان اوین منتقل شد
کد خبر: 3354

بازداشت یک روزنامه‌‌نگار دیگر؛ الناز محمدی به زندان اوین منتقل شد

الناز محمدی، دبیر گروه اجتماعی روزنامه هم‌میهن و خواهرِ روزنامه‌نگار بازداشتی، الهه محمدی بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.

بیان فردا | انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرد: «الناز محمدی، روزنامه‌نگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن که برای ارائه پاره‌ای از توضیحات امروز - یکشنبه - 16 بهمن ماه به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، گفته می‌شود که در همان محل نیز بازداشت شده است.»

الناز محمدی درحالی بازداشت شده که خواهر دوقلوی او، الهه محمدی نیز از حدود 130 روز پیش و پس از انتشار گزارشی از مراسم تدفین مهسا امینی که دربازداشت گشت‌ارشاد در تهران جان خود را از دست داده بود، بازداشت شده و همچنان نیز در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

هنوز اطلاعاتی از اتهامات الناز محمدی منتشر نشده است. اما این خبر از سوی روزنامه هم‌میهن، محل کار الناز محمدی نیز به تایید رسیده است.  این روزنامه در حساب توئیتر رسمی خود نوشت:‌ «الناز محمدی؛ دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن صبح امروز یکشنبه ۱۶ بهمن بازداشت شد. او دیروز به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود که دستور بازداشت موقت او صادر و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. ۱۳۰ روز از بازداشت خواهر او الهه محمدی خبرنگار هم‌میهن می‌گذرد.»

سامان سلیمیان همسر النازمحمدی نیز روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ با انتشار متنی کوتاه در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشت : «همسرم الناز محمدی بعد از دریافت احضاریه، امروز شانزدهم بهمن به دادسرای اوین مراجعه کرد و بازداشت شد.»

مردن به دلیل زن بودن، فیلترینگ علیه زندگی عادی و بیکاری گسترده در پی فیلترینگ برخی از گزارش‌های اخیر این روزنامه‌نگار است که در روزنامه‌ی هم‌میهن منتشر شده‌اند.

واکنش‌ها به بازداشت الناز محمدی چه بود؟

عباس عبدی،روزنامه‌نگار در واکنش به بازداشت الناز محمدی در حساب توئیتر خود نوشت:‌ «الناز محمدی هم بازداشت شد. حق شما‌همان رسانه‌های خارجی است که با راست و دروغ خود، شما را به چنین روزی بیندازند. نباید مکافات کار آنان را بر روی بهترین روزنامه‌نگاران داخلی اجرا کرد. این کار نه نتیجه دارد و نه اخلاقی است. باور کنید.»
 

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین