اطلاعیه فوری وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 5547

اطلاعیه فوری وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه فوری وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه بندی و حقوق معلمان را با هم می خوانیم

بیان فردا | اطلاعیه فوری وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه بندی و حقوق معلمان را با هم می خوانیم.

وزارت آموزش و پرورش با صدور چند اطلاعیه مهم، درباره آخرین اخبار این وزارتخانه برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اطلاع‌رسانی کرد.

وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم منتشر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش چند اطلاعیه جدید صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش با صدور چند اطلاعیه مهم، درباره آخرین اخبار این وزارتخانه برای معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان اطلاع‌رسانی کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی و شهریه مدارس برای سال جدید تحصیلی، توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، شرایط و آخرین مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان و شاهد را اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای درباره آخرین مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان صادر کرد. آخرین اخبار و اطلاعیه‌‌های آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ثبت‌نام مدارس از روز اول تیرماه ۱۴۰۲، آغاز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.

والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir ضمن احراز محل سکونت خود، لیست دانش‌آموزان را کنترل کنند و چنانچه نام فرزند آنها در لیست نبود، به مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز اطلاع دهند.

برای ثبت نام «میان پایه» یعنی کلیه پایه‌ها به جز مقطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه، در صورت عدم درخواست جابجایی به مدرسه جدید، نیاز به اقدام دیگری نیست و ثبت نام دانش آموز به صورت خودکار انجام می‌شود.

همچنین پیش‌ثبت‌نام پایه های اول و هفتم از طریق گزینه «پیش‌ثبت‌نام» در پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir در حال انجام است و ثبت‌نام پایه دهم پس از اتمام هدایت تحصیلی آغاز می شود.»

بر اساس آنچه در کانال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پیام رسان «شاد» درج شده است، زمان ثبت نقل و انتقال مدارس و نیز پرداخت هزینه کتاب و بیمه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون مدارس نمونه دولتی و شهریه مدارس

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: کارت ورود به جلسه آزمون مدارس «نمونه دولتی» از روز شنبه «سوم تیرماه ۱۴۰۲» از طریق سامانه‌ ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی از روز شنبه (سوم تیرماه ۱۴۰۲) از طریق سامانه‌ ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و نتایج این آزمون حدودا تا هفته اول مرداد اعلام می‌شود تا دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی خود در مدارس را انجام دهند.

در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۱۰۰ سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طراحی شده که داوطلبان باید در ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

امسال نزدیک به ۶۰هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون، وارد مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی می‌شوند.

همچنین ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام، کسب حداقل معدل ۱۷ در امتحانات خرداد (معدل ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر است.

از این رو برای اعلام نتیجه، نمره کل آزمون هر داوطلب از ۲ بخش تشکیل شده که معدل امتحانات کتبی خرداد ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب شده در آزمون ورودی تشکیل می‌شود.

نحوه ثبت‌نام میان پایه‌ها در مدارس نمونه دولتی وزارت آموزش و پرورش

براساس ماده ۱۸ شیوه‌نامه اجرایی مدارس نمونه دولتی، اگر در مدرسه‌ای به دلایل مختلف مانند نقل و انتقال بین مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی ظرفیت خالی برای ثبت‌نام در پایه‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شود، مناطق آموزش و پرورش با تصمیم اداره کل آموزش و پرورش استان می‌توانند آزمون تکمیل ظرفیت را برگزار کنند، بنابراین دانش‌آموزان برای آگاهی از فرآیند برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت می‌توانند به مدارس نمونه دولتی و آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود مراجعه کنند و اطلاعات لازم را بدست آورند.

مدارس نمونه دولتی برای ثبت‌نام، نباید شهریه‌ای از والدین دریافت کنند، چراکه این مدارس هم دولتی هستند اما پس از شروع سال تحصیلی در مهرماه  بر اساس تصمیمات شورای مدرسه بابت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و در چارچوب دستورالعمل و ضوابط بخشنامه فوق‌برنامه که در سنوات گذشته به استان‌ها ابلاغ شده می‌توانند براساس مجوز دریافتی از شورای آموزش و پرورش استان نرخ شهریه برای فوق برنامه را مشخص کنند و در طول سال تحصیلی نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه اقدام کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

امروز آخرین مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی است.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد ماه) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد ماه) ادامه داشت اما بنا بر اعلام سازمان سنجش مهلت ثبت نام تا روز شنبه (۳ تیر ماه) تمدید شده است.

بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون فقط تا روز شنبه (۳ تیر ماه) مهلت ثبت نام در این آزمون را دارند و می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنمای آزمون مذکور، در این آزمون ثبت نام کنند.

همچنین باتوجه به اعلام اصلاحات اعمال شده در دفترچه آزمون مذکور، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که پیش تر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل تا امروز شنبه (۳ تیر) اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه) برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

کارت شرکت در این آزمون نیز دوشنبه (۹ مرداد ماه) توزیع می‌شود.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون، ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

اطلاعیه ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

وزارت ـآموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش تا شنبه (۳ تیر ماه ۱۴۰۲) تمدید شد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲) ادامه داشت اما بنا بر اعلام سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، مهلت ثبت‌نام تا شنبه (۳ تیر ماه ۱۴۰۲) تمدید شده است؛ بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون، تا دو روز دیگر مهلت ثبت‌نام دارند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ضمن مطالعه دفترچه راهنمای آزمون مذکور، در این آزمون ثبت نام کنند.

همچنین باتوجه به اعلام اصلاحات اعمال شده در دفترچه آزمون مذکور، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که پیش تر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل تا شنبه (۳ تیر ماه) اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه) برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. کارت شرکت در این آزمون نیز دوشنبه (۹ مرداد ماه) توزیع می‌شود.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شده است.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون حدود ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است و شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد

به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد صبح پنجشنبه «اول تیرماه ۱۴۰۲» و آزمون ورودی پایه دهم این مدارس نیز صبح جمعه «دوم تیرماه ۱۴۰۲» برگزار می‌شود.

دستورالعمل آزمون‌­های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان، ۱۶ اسفند سال گذشته به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر، برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان، به ادارات کل آموزش وپرورش استان ها ابلاغ شد.

بر اساس آن دستورالعمل، متقاضیان شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم دبیرستان‌های سمپاد از ۱۵ تا ۲۵ فروردین سال جاری مهلت داشتند تا در این آزمون‌ها ثبت‌نام کنند.

آزمون ورودی پایه هفتم پنجشنبه «اول تیرماه ۱۴۰۲» ساعت ۸:۳۰ صبح و آزمون ورودی پایه دهم جمعه «دوم تیرماه ۱۴۰۲» ساعت ۸:۳۰ صبح در حوزه‌های معین تعیین شده برگزار می شود.

بر اساس فایل راهنمای دریافت کارت ورود به آزمون سمپاد که در کانال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده شده است، ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی my.medu.ir، انتخاب نقش دانش‌آموز، وارد کردن کد ملی و شش رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش شوند. سپس در بخش «ثبت‌نام و دریافت گواهی‌ها» گزینه «کارت سمپاد» را انتخاب و با فشردن گزینه «دریافت کارت آزمون» کارت ورود به جلسه آزمون سمپاد خود را مشاهده و آن را چاپ کنند.

داوطلبان تا صبح پنجشنبه «اول تیرماه ۱۴۰۲» وقت دارند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود از سامانه my.medu.ir اقدام و در صورت مشاهده هرگونه نقص و ایراد اطلاعات روی کارت برای رفع نقص به کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی منطقه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

اطلاعیه نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ جهت حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام اعلام شد.

به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک و انجام مصاحبه استخدامی) امروز ۳۰ خرداد در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

۵۳۴ هزار و ۴۰۴ داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد بودند و این آزمون صبح روز جمعه ۸ اردیبهشت در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد.

خبر مهم برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «نتایج آزمون استخدام آموزگار اعلام شده است و پذیرفته‌شدگان باید اقداماتی را انجام دهند که در این مطلب به آنها اشاره می‌شود.

نتایج آزمون استخدامی جذب آموزگار در سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اعلام شد.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که اردیبهشت امسال برگزار شد، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲ هزار و ۳۳۲ آموزگار ویژه مدارس استثنایی و ۹۹۲  آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند.

پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک، معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش باید از روز شنبه «سوم تیر ماه ۱۴۰۲» به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کنند.»

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیش‌‌ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد آغاز شده و تا ۱۰ تیر ادامه، ثبت‌نام فقط به صورت الکترونیکی و در سامانه my.medu.ir انجام می‌‌شود.

امسال هنگام پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد، شرایط علمی دانش‌آموزان توسط سامانه کنترل می‌شود و در صورت نداشتن شرط علمی لازم سامانه پیغام «شما فاقد شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد هستید» را نمایش می‌دهد.

امسال هنگام پیش ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد، شرایط علمی دانش‌آموزان توسط سامانه کنترل می‌شود و در صورت نداشتن شرط علمی لازم سامانه پیغام «شما فاقد شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد هستید» را نمایش می‌دهد.

برای ثبت‌نام در پایه هفتم مدارس شاهد، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا حداکثر یک درس خوب در خردادماه پایه ششم ابتدایی نیاز است.

میزان شهریه مدارس شاهد برای سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ بدین شرح است:

دوره ابتدایی: حداکثر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.

دوره متوسطه اول: حداکثر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.

دوره متوسطه دوم: حداکثر ۳ میلیون تومان.

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش: حداکثر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

در تصاویر زیر جدول امتیازات مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدارس شاهد را مشاهده می‌کنید:

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش آغاز شد

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه «۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲» آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش از شنبه، ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

این آزمون پنجشنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.

طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند اما این امر مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد و آزمون دبیری و هنرآموز نیز ۱۲ مرداد سال‌جاری برگزار می‌شود.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند.

بنا بر اعلام علیرضا علی‌خان‌زاده رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور، امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است. شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل محل‌ها را همزمان با شروع ثبت‌نام، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش به این نشانی دریافت کرده و از اینجا ثبت‌نام کنند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی

مهلت ثبت‌نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه که پیش از این تا تاریخ ۲۶ خرداد بود، تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه تا ۴ تیرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه ۱۳ درصد دانش‌آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ نکرده‌اند، مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید می‌شود تا دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نام نکرده‌اند در این بازه سفارش خود را ثبت نمایند.

علوی‌تبار در مورد دانش‌آموزان میان پایه‌ای که تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند، یادآور شد: ضرورت دارد خانواده‌ها و مدارس در این فرصت زمانی سفارش دانش‌آموزان را در سامانه ثبت کنند، مسؤولیت بررسی، اطلاع‌رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان بر عهده مدارس است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: مطابق تقویم زمانی مندرج در شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ و اطلاع‌رسانی قبلی، زمان ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه در تاریخ ۲۶ خردادماه به اتمام می‌رسد که اکنون به مدت ۹ روز (از ۲۷ خرداد ماه تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۲) تمدید شده است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص سایر پایه‌های تحصیلی هم گفت: ثبت سفارش دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم از پنجم تیرماه پس از ثبت‌نام در مدرسه و ثبت اطلاعات آنها در سامانه سیدا شروع خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین