نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی دادن گوشت دست گربه است!
کد خبر: 5841
رشیدی کوچی:

نظارت صدا و سیما بر شبکه نمایش خانگی دادن گوشت دست گربه است!

رشیدی کوچی در واکنش به نظارت بر شبکه نمایش خانگی توسط صداوسیما گفت: این موضوع مثل این می‌ماند که نظارت بر کیفیت و فروش خودرو را برعهده ایران خودرو و سایپا بگذارید! گویی گوشت را داده‌اند دست گربه.

بیان فردا | جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان  در مجلس یازدهم در واکنش به گرفتن نظارت بر شبکه نمایش خانگی از وزارت ارشاد و سپردن به سازمان صداوسیما به سایت دیده بان ایران گفت: این موضوع مثل این می‌ماند که نظارت بر کیفیت و فروش خودرو را برعهده ایران خودرو و سایپا بگذارید! گویی گوشت را داده‌اند دست گربه. در اینکه باید روی محتوای تولید شده در نمایش خانگی نظارت دقیقی صورت گیرد، شکی نیست اما این نظارت می‌توانست خارج از مجموعه صدا وسیما باشد.»

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس در پاسخ به اینکه آیا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سپردن نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما تضعیف اختیار قانونگذاری مجلس نیست، تاکید کرد: «به نظر می‌رسد مجلس "هم" یکی از نهادهایی است که اقدام به قانونگذاری می‌کند.»

وی افزود: «آنچه مشخص است این است که شوراهای عالی، سران قوا، مجامع مختلف، هیئت دولت و... قانونگذاری می‌کنند و مجلس در حوزه تقنین، در کنار بقیه شوراها و نهادها دارد کار قانونگذاری را انجام می‌دهد که این یک واقعیت انکار ناپذیری است. نمونه‌اش هم در موضوعاتی همچون شبکه نمایش خانگی یا  مثلا در حوزه کنکور می‌بینیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونگذاری می‌کند و قانون صریح مجلس را تغییر می‌دهد. این موارد نشان می‌دهد که شاید باید نگران این روند بود.»

مصوبه جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی اعتراض بسیاری از کارشناسان فرهنگی و رسانه ای و سینماگران را به جهت کارشناسی نبودن طرح و نشنیدن نظرات پیش از تصویب در پی داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین