چشم امید به شگفتی‌سازی 3 نیمکت نشین پرسپولیس در فصل جدید
کد خبر: 6116

چشم امید به شگفتی‌سازی ۳ نیمکت نشین پرسپولیس در فصل جدید

پنجره نقل و انتقالات برای پرسپولیس، فراز و نشیب‌های پرشماری داشته است. این تیم با بیرو، عالیشاه و سعید صادقی تمدید کرده و شهاب زاهدی، مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را به خدمت گرفت. با این حال تا امروز تعداد خروجی‌های پرسپولیس بیشتر از مهره‌های ورودی این تیم بوده است. کمال کامیابی‌نیا، عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته، احمد گوهری و لیاندرو پریرا از این تیم رفته‌اند.

یحیی و نیاز مبرم به درخشش ستاره‌های جوان

بنزین سبز تیم سرخ!

 

بیان فردا | ترکیب فعلی پرسپولیس هنوز عمق کافی را برای حضور در سه جام مختلف ندارد. با این حال شاید درخشش چند مهره نیمکت‌نشین، همه چیز را به سود یحیی و تیمش تغییر بدهد. پرسپولیس در این پنجره نیز به سراغ خرید یک مدافع چپ تخصصی نرفته است. ظاهرا یحیی امید دارد که علی نعمتی و وحید امیری به درخشیدن در این پست ادامه بدهند.دو بازیکنی که هیچ‌کدام‌شان اساسا مدافع چپ نیستند.

قرمزها اما یک مدافع چپ تخصصی هم دارند. بازیکن جوانی که سال 79 متولد شده و بعد از دو فصل بسیار خوب در نفت مسجدسلیمان، به پرسپولیس پیوست. احمدی برای مدتی در عضویت سرخ‌ها بود و سپس به نفت مسجدسلیمان قرض داده شد. حالا او دوباره به این تیم برگشته و ظاهرا این بار خبری از جدایی نخواهد بود. مهدی سابقه حضور فیکس در سطح اول فوتبال ایران را دارد و از انگیزه زیادی برای درخشیدن در ترکیب قرمزها برخوردار است. شاید درخشش او در سمت چپ خط دفاعی، همه معادله‌ها را تغییر بدهد. هرچند که یحیی اساسا خیلی سخت به نفرات جوان اعتماد می‌کند و پروسه فیکس شدن این نفرات، به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

سینا اسدبیگی، که خرید لحظه ‌آخری فصل گذشته پرسپولیس به شمار می‌رفت، در مقطعی از فصل گذشته مهره ثابت تیم شد و با چند شوت استثنایی، جای خودش را در بین نفرات فیکس تیم باز کرد. با این حال هرچه فصل به پایان نزدیک‌تر شد، سینا هم فاصله بیشتری با ترکیب اصلی گرفت.

در حقیقت زوج سرلک و سروش اجازه نمی‌دادند بازیکن دیگری به خط میانی تیم راه پیدا کند و سینا نیز کنار کمال روی نیمکت می‌نشست. با این حال اسدبیگی نشان داد که قابلیت‌ تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت در پرسپولیس را دارد. ستاره سابق ذوب آهن، فصل گذشته مجموعا 26 بار در لیگ برتر به عنوان مهره ثابت یا ذخیره برای تیم به زمین رفت و موفق شد دو گل هم در لیگ برتر به ثمر برساند. او در همه جام‌ها مجموعا 31 بار برای تیم یحیی بازی کرد که برای اولین فصل حضور در باشگاهی مثل پرسپولیس، عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

اضافه شدن محمد عمری، به ترکیب اصلی پرسپولیس، اولین تحول بسیار مثبت فصل گذشته سرخ‌ها بود. او بعد از رفتن لوکادیا، ناگهان شانس حضور در ترکیب اصلی را به دست آورد و به عنوان یکی از بازیکنان کناری، نمایشی فراتر از حد انتظار داشت.

عمری بدون شک پدیده اصلی فصل گذشته لیگ برتر بود. هرچند که در یک مقطع، مصدومیت به سراغش آمد و همین مصدومیت موجب شد نتواند آمادگی قبلی‌اش را در زمین به نمایش بگذارد. عمری در هفته‌های پایانی فصل یک بازیکن نیمکت‌نشین بود و معمولا در دقایق پایانی به بازی گرفته می‌شد. با این حال تقریبا همه دیدند که این بازیکن، چه خلاقیتی دارد و روی ارسال پاس‌های کلیدی یا حتی شوت‌زنی، چقدر توانمند است.

یحیی این فصل حساب ویژه‌ای روی محمد عمری باز می‌کند. این بار پرسپولیس باید در سه جام مختلف به میدان برود و نفراتی مثل ترابی و صادقی قطعا نمی‌توانند در همه مسابقات بازی کنند. نقش عمری در این فصل حتی مهم‌تر از فصل گذشته خواهد بود. حالا هم‌تیمی‌ها هم اعتماد زیادی به این فوتبالیست دارند.

آیا بالاخره سال مهدی عبدی از راه رسیده است؟ زدن چهار گل در یک بازی دوستانه پیش‌فصل، دلیل خوبی برای پی بردن به این حقیقت نیست. چراکه حتی تمیروف هم سابقه هت‌تریک برای قرمزها در دیدارهای پیش‌فصل را داشت!

با این حال اگر عبدی قصد دارد فراموش نشود و در فهرست مازاد فصل بعد پرسپولیس قرار نگیرد، باید در این فصل خودی نشان بدهد. او را به عنوان متخصص گلزنی در بازی‌های بزرگ می‌شناسند. عبدی دو بار موفق به گلزنی در دربی شده و در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز دروازه رقبا را باز کرده است. بازیکنی با این رزومه همین حالا باید در اروپا باشد اما مهدی دوران پرنوسانی در پرسپولیس داشته و فصل گذشته هم فقط موفق به زدن یک گل شده است.

حالا که خط حمله تیم یحیی از همیشه خالی‌تر به نظر می‌رسد، عبدی فرصت خوبی خواهد داشت تا دوران تازه‌ای را در این باشگاه شروع کند. او باید گذشته را به فراموشی بسپارد و به بهترین شکل ممکن از این موقعیت جدید بهره ببرد. عبدی می‌تواند بالاخره روزهای روشنی که همیشه انتظارش را می‌کشیده در پرسپولیس تجربه کند. برای او، انتخاب از بین حالا یا هیچ‌وقت صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین