مجلس چه نقشه‌ای برای صندوق ذخیره فرهنگیان دارد؟
کد خبر: 6545

مجلس چه نقشه‌ای برای صندوق ذخیره فرهنگیان دارد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر همراهی نمایندگان با صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور پاسخ‌گویی به مطالبات اعضای آن، گفت: بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش مجلس مطرح نیست.

 

بیان فردا | حجت‌الاسلام احمد حسین‌فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز بی اطلاعی از موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: چنین موضوعی در کمسیسون مطرح نبوده و در دستور کار نیست.

وی به  اقدامات و عملکرد صندوق ذخیره برای جامعه فرهنگیان کشور اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر اقدامات قابل قبولی در صندوق ذخیره با توجه به اهداف تعیین شده این مؤسسه برای اعضا صورت گرفته است که البته پیشبرد این برنامه‌ها نیاز به تقویت و برنامه‌ریزی جدی دارد.

حجت‌الاسلام حسین‌فلاحی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین مطالبات و برنامه‌هایی که باید به آن توجه کرد، پرداخت واریزی دولت به صندوق ذخیره است و اگر چنان امکانی برای پرداخت بدهی ندارد، می‌تواند از طریق تهاتر با نفت این کار را انجام داده و به این ترتیب به یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌ها و مطالبات فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخ دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر نگاه حمایتی این کمیسیون با صندوق ذخیره برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این مؤسسه باید به‌گونه‌ای باشد که خدمات آن صرفاً برای ایام بازنشستگی فرهنگیان در نظر گرفته نشود و اعضا در دوران اشتغال هم از خدمات این مؤسسه بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تکذیب دخالت این کمیسیون در امور صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد هنوز هیچ طرح تحقیق و تفحصی از صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون ارجاع نشده و تنها خبری به نقل از یک نماینده دیده‌ام.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین