سرعت اینترنت‌تان پایین است؟ با این ۲۰ ترفند ساده سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهید
کد خبر: 7352

سرعت اینترنت‌تان پایین است؟ با این ۲۰ ترفند ساده سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهید

اگر فکر می‌کنید سرعت اینترنت در گوشی شما کاهش یافته و به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل خود می‌گردید، این مقاله با ذکر ۲۰ مورد از ترفندهای مهم که با آنها می‌توانید نهایت لذت را از سرعت اینترنت ببرید، شما را کمک خواهد کرد.

بیان فردا | سرعت اینترنت یکی از دغدغه‌های مهم کاربران ایرانی در چند ماه اخیر بوده است. از این رو در این مطلب به معرفی چند راهکار برای افزایش سرعت اینترنت موبایل خواهیم پرداخت.

 

اگر فکر می‌کنید سرعت اینترنت در گوشی شما کاهش یافته و به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل خود می‌گردید، این مقاله با ذکر ۲۰ مورد از ترفندهای مهم که با آنها می‌توانید نهایت لذت را از سرعت اینترنت ببرید، شما را کمک خواهد کرد.

تلفن خود را راه‌اندازی مجدد کنید؛ راه اندازی مجدد تلفن می‌تواند به پاک کردن حافظه پنهان و بهبود سرعت شبکه کمک کند.

نرم‌افزارهای تلفن خود را به‌روز کنید؛ به روز نگه داشتن برنامه‌ها می‌تواند به بهبود سرعت شبکه و رفع اشکالاتی که ممکن است باعث کاهش سرعت شبکه شود کمک کند.

برنامه‌های پس زمینه را غیرفعال کنید؛ برنامه‌های پس زمینه می‌توانند داده‌ها را مصرف کنند و سرعت شبکه شما را کاهش دهند. بنابراین غیرفعال کردن آنها می‌تواند به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

حافظه پنهان و داده‌ها را پاک کنید؛ پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها می‌تواند با آزاد کردن فضای گوشی شما به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

تنظیمات DNS خود را تغییر دهید؛ تغییر تنظیمات DNS می‌تواند به بهبود سرعت اینترنت شما کمک کند. برای این کار شما می‌توانید از یک برنامه تغییر دهنده DNS استفاده کنید.

۶. از VPN استفاده کنید؛ استفاده از VPN می‌تواند با رمزگذاری داده‌های شما و کاهش حجم داده‌هایی که باید منتقل شود، به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

۷. قابلیت Data Saver را در گوشی‌های اندرویدی غیرفعال کنید؛ کاربران هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت تمایل دارند ذخیره کننده‌ی داده‌ها را روشن کنند تا بتوانند حجم مصرفی خود را کاهش دهند. غافل از اینکه این قابلیت خود می‌تواند تاثیر چشمگیری روی کاهش سرعت اینترنت و بارگذاری صفحات وب داشته باشد.

۸. به‌روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید؛ آپدیت خودکار تلفن می‌تواند داده‌ها را مصرف کند و سرعت شبکه شما را کاهش دهد. بنابراین غیرفعال کردن آن ترفند مناسبی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل است.

۹. از اپلیکیشن‌های افزایش سرعت گوشی (Performance-Boosting) استفاده کنید؛ این برنامه‌ها با پاک کردن کَش گوشی باعث آزاد سازی فضای اشغال شده توسط برنامه‌های درحال اجرا می‌شوند و افزایش سرعت اینترنت موبایل را برای شما به ارمغان می‌آورند.

۱۰. از یک مرورگر سبک استفاده کنید؛ استفاده از یک مرورگر سبک می‌تواند با کاهش حجم داده‌هایی که باید ارسال شود، به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

۱۱. گوشی خود را ارتقا دهید؛ اگر گوشی شما قدیمی و سیستم عامل آن پایین است، سعی کنید تلفن همراه خود را ارتقا دهید یا به دنبال خرید یک گوشی جدید باشید.

۱۲. همگام‌سازی خودکار را غیرفعال کنید؛ برای بهبود سرعت شبکه و صرفه‌جویی در مصرف داده، همگام‌سازی خودکار را غیرفعال کنید. این ویژگی می‌تواند شبکه شما را کند کرده و از داده‌های ارزشمند شما استفاده کند.

۱۳. از ابزارهای آنالیز شبکه استفاده کنید؛ ابزارهای آنالیز شبکه گزینه‌ای عالی برای شناسایی و حل مشکلات مرتبط با سرعت اینترنت هستند که برای جمع‌آوری جزئیات و گزارش‌های مرتبط عوامل کندکننده سرعت توسعه یافته‌اند.

۱۴. گوشی خود را برای مدتی کوتاه درحالت هواپیما قرار دهید؛ قرار دادن تلفن همراه در حالت هواپیما برای مدتی کوتاه می‌تواند با تنظیم مجدد اتصال شبکه تلفن به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

۱۵. به روتر خود نزدیک‌تر شوید؛ اگر از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل هستید، ممکن است با دور شدن از روتر سرعت اینترنت شما کاهش یابد. برای حداکثر سرعت اینترنت تا حد امکان به روتر خود نزدیک بمانید.

۱۶. از مرورگرهای پر سرعت استفده کنید؛ مرورگرهای کروم یا فایرفاکس محبوب‌ترین ابزار وبگردی در جهان هستند. اما این ابزار سریع‌ترین نیستند. شما می‌توانید از مرورگرهایی مانند Brave که علاوه‌بر ارائه سرویس مسدودکننده تبلیغات، از امکانات بیشتری برای حفظ حریم خصوصی افراد نیز بهره می‌برند استفاده کنید.

۱۷. در گوشی‌های اندرویدی، تنظیمات شبکه موبایل را ریست کنید یا APN را تغییر دهید تا پهنای باند اینترنت بهینه شود.

۱۸. از برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات استفاده کنید؛ از آنجایی که اغلب صفحات وب سایت‌ها مملو از تبلیغاتی هستند که می‌توانند درصد زیادی از پهنای باند را به بارگذاری خود اختصاص دهند، استفاده از نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات می‌تواند راهکاری مناسب برای افزایش سرعت اینترنت موبایل باشد.

۱۹. آپلود تصویر را غیرفعال کنید؛ اگر هنگام وبگردی‌ به بارگذاری تصاویر نیازی ندارید و هدف شما مطالعه‌ی متون مختلف است نه دیدن عکس‌ها، می‌توانید برای افزایش سرعت اینترنت موبایل حالت متن را در مرورگر تلفن همراه خود فعال کنید.

۲۰. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید؛ اگر هیچ راهکاری جوابگو نبود، به‌عنوان آخرین راه حل می‌توانید بازنشانی کامل تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. این کار همه برنامه‌ها و داده‌ها را از تلفن شما پاک می‌کند و می‌تواند به بهبود سرعت شبکه کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین