واکنش وزیر کشور به سکوت مجامع بین المللی/تایید شهادت یکی از خادمان/ چهار فرد مظنون دستگیر شدند/ شناسایی هویت تروریست
کد خبر: 7450
آخرین خبر از حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) | ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ | درحال به‌روزرسانی

واکنش وزیر کشور به سکوت مجامع بین المللی/تایید شهادت یکی از خادمان/ چهار فرد مظنون دستگیر شدند/ شناسایی هویت تروریست

در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به حرم مطهر شاهچراغ تعدادی از زائران و مجاوران به شهادت رسیده اند.

بیان فردا | در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به حرم مطهر شاهچراغ تعدادی از زائران و مجاوران به شهادت رسیده اند.

اعزام ۴ تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: چهار تیم واکنش سریع هلال‌احمر به محل حادثه تروریستی شاهچراغ اعزام شدند.

حسین درویشی افزود: ساعت ۱۹:۳۴ روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه، وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر گزارش شد. با اعلام این حادثه، چهار تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. حادثه تروریستی شاه‌چراغ تا کنون ۱۰ مصدوم و یک جانباخته داشته است.

در عملیات تروریستی روز یکشنبه شاهچراغ(ع) تعداد تروریست‌ها ۲ نفر بودند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

عامل تروریستی تحت بازجویی قرار دارد

در همین راستا اسماعیل قزل سفلی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک عامل تکفیری عصر امروز با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

قزل سفلی افزود: اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که مردم اخبار موثق و درست را از طریق رسانه های رسمی دنبال کرده و به اخبار جعلی شبکه های مجازی توجه نکنند.

چهار زائر و خادم حرم مطهر شاهچراغ هدف گلوله حمله تروریستی قرار گرفتند

به گفته یکی از مسئولان حرم، چهار تن شامل ۲ خادم و ۲ زائر در این حادثه گلوله خوردند.

وی افزود: حال مضروبان کاملا وخیم است اما هنوز شمار شهدا مشخص نیست.

گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند.

تروریست‌ها در این حمله از باب‌المهدی وارد حرم مطهر شده بودند.

حادثه عصر امروز در این حرم مطهر یک اقدام تروریستی ناموفق بود

همپنین حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری شامگاه یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد.

وی تصریح کرد: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: اینها نمی توانند ببیند که یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و بعد از اینکه دو نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می گیریم.

وی تاکیدکرد: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می شود و انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

دستور رئیس شورای امنیت به استاندار فارس در پی اقدام تروریستی در شاهچراغ

 «احمد وحیدی» شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

رئیس شورای امنیت کشور در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وحیدی به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس  درباره اقدام تروریستی عصر یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در حرم شاهچراغ گفت: یک عامل تکفیری عصر امروز با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه تاکنون یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند. یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

- اسماعیل مقدس ۳۹ ساله

- محمد حسین زارع ۲۵ساله

- عباس عباسی ۶۹ساله

- علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله

- غلامعباس عباسی

- محمد جهانگیری

- امیر زارع ۲۳ساله

شهید حادثه تروریستی امروز از خادمین حرم مطهر شاهچراغ بود

یک منبع آگاه در گفت و گو با رسانه ها گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت  رسیده است.

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

چهار فرد مظنون به همکاری در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) دستگیر شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی دوشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شب گذشته به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار کرد: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته چهار نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.

رییس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: متاسفانه حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته وخیم اعلام شده است.

موسوی پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۲ نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم شاهچراغ حاضر شده‌اند و در حال رصد موضوع هستند.

وی همچنین از صدور دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده خبر داده بود و دستگیری یکی از تروریست‌ها را تایید کرد.

وزیر کشور: سکوت مجامع بین المللی مروج اعمال تروریستی است

احمد وحیدی، در جریان سفر به شیراز در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته نیز شاهد همین اتفاق در حرم مطهر بودیم که گروهی از عزیزان شهید شدند و تمام مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر سکوت کردند و همین سکوت و حمایت‌های آنها مروج اینگونه اعمال تروریستی است.

او ادامه داد: منتظر خواهیم بود که ببینیم عکس‌العمل آنها در قبال این حادثه تروریستی چه خواهد بود که البته قابل پیش بینی است که همانند مرتبه قبل مُهر سکوت به این اقدام تروریستی بزنند و عکس العملی نشان ندهند.

وی اظهار کرد: در این سفر به بررسی ابعاد مختلف این حادثه تروریستی خواهیم پرداخت که تعدادی از هموطنان و زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) مجروح و یک نفر شهید شدند خواهیم پرداخت.

وزیر کشور گفت: این یک حادثه تروریستی از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم می توانند امنیت و ثبات ما را به خطر بیاندازند اشتباه می کنند چرا که ملت ما استوار است.

وحیدی، عکس العمل نیروهای حفاظتی و امنیتی حرم مطهر در ابتدای وقوع حادثه تروریستی را به موقع توصیف کرد و افزود: هم اینک نیز کار در کنترل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است و بر اوضاوع مسلط هستند.

وی ادامه داد: کسانی که در این کار همکاری، مشارکت و پشتیبانی کردند به شدت به عقوبت خواهند رسید و و دشمنان ملت رها نخواهند شد.

شنیده‌ها از هویت عامل حمله به شاهچراغ

شنیده‌های تسنیم از منابع خود حاکیست که تروریست دستگیرشده‌ی روز گذشته، فردی به نام س. اسلم‌یار، تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان است.

هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است. همچنان که پیشتر هم اشاره شده، وی در این عملیات تروریستی از یک سلاح کلاشنیکف تاشو با ۸ تیغه خشاب و ۲۴۰ تیر جنگی استفاده کرده که البته با ورود نیروهای حفاظتی و مردمی برای دستگیری، فقط ۱۱ تیر از آنها را توانست شلیک کند. 

متاسفانه تا این لحظه شهادت یک نفر از خادمان حرم شاهچراغ(ع) در این عملیات تروریستی قطعی است و یک نفر دیگر نیز در وضعیت کما قرار دارد.

خبر تکمیل می‌شود...

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین