ماجرای خبرهای پی در پی بنزینی چیست؟ آچمز مردم با شایعات شبانه قیمت بنزین
کد خبر: 7514

ماجرای خبرهای پی در پی بنزینی چیست؟ آچمز مردم با شایعات شبانه قیمت بنزین

شایعه افزایش قیمت بنزین این روزها مردم را نگران و در عین حال بلاتکلیف کرده است . هر شب یک خبر از افزایش قیمت بنزین منتشر می شود

بیان فردا | «آقا چرا اینها قیمت بنزین را گران نمی کنند تا مردم از بلاتکلیفی خلاص شوند این وضعیت ماست برای یک باک باید ساعتها در صف باشیم » این گفته های یک شهروند بود که در جایگاه سوخت به شهروندی دیگر می گفت.دیگری می گفت : »معلوم نیست چه خبراست یک شایعه درباره قیمت بنزین می آید تکذیب می شود اما مردم باور نمی کنند» شایعه افزایش قیمت بنزین این روزها مردم را نگران و در عین حال بلاتکلیف کرده است . هر شب یک خبر از افزایش قیمت بنزین منتشر می شود 

این شایعات یک بار هم‌زمان با تصوب قانون بودجه مطرح می‌شود و بار دیگر به بهانه ورود به سال جدید بر سر زبان‌ها می افتد. گاهی صحبت درخصوص مصرف بالای بنزین و لزوم توجه به بهینه‌سازی مصرف، بهانه‌ای برای داغ‌شدن تنور شایعه گرانی بنزین می‌شود .گاهی ساماندهی کارت سوخت جایگاهداران، گرانی بنزین را به سرخط خبرها باز می‌گرداند.و پس از آن برنامه هفتم .و خبر اختصاص سهمیه بنزین به کدملی دست مایه شایعه بنزینی می شود

گاهی خبر در یک کانال تلگرامی منتسب به یک خبرگزاری بهانه شایعات می شود . وقتی این خبر تکذیب می شود . تعطیلی چند روزه کشور مجددا اخبار گرانی بنزنی را به سر خط اخبار بر می گرداند .   پس از اعلام تعطیلی دو روزه کشور، شایعاتی مبنی بر تصمیم جدید دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین  و سهمیه‌بندی بنزین و اجرای آن در ایام تعطیلی مطرح شد. این بار نیز تعطیلی دو روزه‌ی کشور به بهانه گرمای هوا باعث شد تا برخی به سناریوهای جدید دولت در زمینه قیمت بنزین بپردازند. چند وقت پیش هم شایعه ۳ نرخی شدن قیمت بنزین در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

چند روز پیش دوباره بحث گرانی بنزین این بار به واسطه یک خبر از کمیسیون  تلفیق مجلس سر زبان ها افتاد .

و حالا شنبه شب  در آخرین خبر، تعطیلی برخی جایگاههای سوخت به شایعه گرانی بنزین دامن زد

از یک طرف، مقامات دولتی و حتی نمایندگان مجلس تاکید دارند که بنزین گران نمی‌شود، اما از دیگر سو، خبرهایی چون کمبود بنزین، احتمالات درباره قیمت بنزین را بالا می‌برد.

البته در این میان هر چند مقامات دولتی اخبار بنزین را تکذیب می کنند اما برخی نمایند گان مجلس نطر دیگری دارند 

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن  نظر مهمی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین داد . او، اظهار داشت: تصور من این است که این کار را انجام می دهند و آزمون و خطاها برای این بوده که جامعه را آماده کنند تا قیمت سوخت را افزایش دهند چون همانطور که در گذشته شاهد بودیم، در این شرایط، ارزیابی در جامعه انجام می‌دهند تا بتوانند سیاست‌های خود را اعمال کنند؛ بنابراین تصور من این است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

 در حالی که ارگان‌های دولتی مدام انگشت اتهام را به سمت مردم نشانه می‌گیرند و در حال برجسته‌سازی مصرف سوخت هستند، در فضای مجازی فیلم‌هایی از برخی شهر‌های استان مازندران منتشر شده که نشانگر صف‌های طویل مقابل جایگاه‌های بنزین است. ایرنا در خبری مبنی بر کمبود ۷۲ساعته سوخت در برخی جایگاه‌های استان مازندران منتشر کرد 

گزارش رسانه جمهوری اسلامی از تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت و طولانی شدن صف‌های بنزین در مناطق مرکزی و غربی مازندران از جمله آمل، محمودآباد و نور حکایت داشت.چند روز پیش هم خبر صف های طولانی در یزد و مهاباد منتشر شد 

هر چند  «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت، این فیلم‌ها را «شیطنت رسانه‌ای» و «خوراک دادن به رسانه‌های بیگانه» و «شایعه پراکنی» خواند، اما بلافاصله در پارگراف‌های پایینی خبر خود به «حجم بالای مسافرت‌ها به این استان» خبر داد. در هر صورت، صف‌های مقابل جایگاه‌های بنزین در استان مسافرپذیر کشور، بار دیگر این سوال مهم را پیش روی مسوولان بخش انرژی کشور قرار داده که با «بحران بنزین باید چه کار کنیم؟»

البته بنا به گفته مسئولان شرکت‌های توزیع پخش فرآورده‌های نفتی ساری و چالوس به عنوان دو نهاد تامین‌کننده سوخت جایگاه‌های توزیع، علت اصلی ازدحام سنگین در مقابل مراکز توزیع تاخیر در به مقصد رسیدن تانکرهای حامل سوخت به خصوص بنزین بوده است.

مسئولان این اتفاق را ناشی از حضور مسافران در شهرهای غربی و مرکزی دانسته که عملا مانع از ارسال سریع سوخت شده و زنجیره توزیع در مرکز و غرب استان را با اختلال مواجه کرده است.

شنبه شب ۲۱ مرداد ماه نیز هم این ماجرا تکرار شد .و باز شلوغی جایگاههای سوخت تکرار شد که منجر به صدور اطلاعیه ای شد 

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت سوخت گفت: این موضوع هم تکذیب می شود و بخشنامه‌هایی که در این زمینه در فضای مجازی پخش شده، دروغ محض است.

عرب عاملی درباره تعطیلی برخی از جایگاه های سوخت گفت: تمامی جایگاه های سوخت تهران فعال است و خبرهایی مبنی بر تعطیلی کذب است.او گفت:احتمالا تعطیلی برخی از جایگاه ها بخاطر تعویض شیفت یا بروز رسانی جایگاه است که تعطیلی در حد چند دقیقه است و به سرعت برطرف می شود.عرب عاملی گفت: عملیات توزیع سوخت در جایگاه‌ها مطابق معمول و به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌شود و هیچ‌گونه برنامه تعطیلی در روزهای آینده نخواهد داشت.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از مردم تقاضا می کنیم بدون هیچ‌گونه نگرانی و در کمال آرامش و طبق روال معمول در طول مدت شبانه‌روز اقدام به سوختگیری کنند.

عرب عاملی در خصوص خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش قیمت سوخت گفت: این موضوع هم تکذیب می شود و بخشنامه‌هایی که در این زمینه در فضای مجازی پخش شده، دروغ محض است.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد .وزیر نفت هم به میدان امد اوجی وزیر نفت گفت طی روزهای اخیر در سقف تولید بنزین و نفت هستیم و خوراک تمامی پالایشگاه‌ها تامین شده است.به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنید هیچگونه افزایش قیمتی در سال جاری در دستورکار دولت ومجلس نیست

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین