گردش مالی عجیب و غریب بازار فیلترشکن
کد خبر: 7665

گردش مالی عجیب و غریب بازار فیلترشکن

نماینده چابهار از گردش مالی بازار فیلترشکن ها روایت کرد و با کنایه به دولت گفت: نمی شود ما و رییس جمهور به دنبال تیک آبی در اینستاگرام و توئیتر باشیم و در این فضا فعالیت کنیم و بعد برای مردم محدودیت ایجاد کنیم.

بیان فردا | معین الدین سعیدی گفت: ما با فیلتر کردن؛ پلتفرم‌ها و دسترسی‌های مردم را دچار چالش کردیم؛ کسب و کار‌های اینترنتی و بسیاری از مشاغلی که مردم با خلاقیت خودشان ایجاد کردند را دچار چالش کردیم و از آن طرف خودمان دسترسی کامل به این پلتفرم‌ها داریم حداقل حالا که نمی‌توانیم مشکلات این افراد را حل کنیم سنگ اندازی جدیدی برایشان ایجاد نکنیم و اجازه دهیم این جوانان خلاق به فعالیت سالم و اصولی خودشان ادامه دهند اگر اشکالی هم وارد باشد باید با نظارت اصولی و کارشناسی آن‌ها را مرتفع کنیم.

اهم اظهارات نماینده چابهار را بخوانید؛

*از یک طرف شاهد بودیم بخش عمده افرادی که کسب و کار‌های اینترنتی داشتند شغل شان را از دست دادند از طرف دیگر اگر با نگاه اقتصادی نگاه کنیم و برخی پازل‌ها را کنار هم قرار دهیم می‌بینیم گردش مالی پنجاه هزار میلیارد تومانی فیلترشکن‌ها راه افتاده است و قطعا اگر سرشاخه‌های این موضوع بررسی شود شاید به بسیاری از رانت‌های این قصه نیز برگردد. نباید بیش از این پلتفرم‌های فضای مجازی را دچار محدودیت کنیم.

*وقتی ما دسترسی مردم را علی رغم قول‌های انتخاباتی خودمان به پلتفرم‌ها محدود کردیم حداقلش این است که خودمان هم استفاده نکنیم. نمی‌شود ما و رییس جمهور به دنبال تیک آبی در اینستاگرام و توئیتر باشیم و در این فضا فعالیت کنیم و بعد برای مردم محدودیت ایجاد کنیم.

*ما می‌دانیم مردم با فیلتر شکن می‌توانند به این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند و فقط فضا را برای کاسبی پنجاه هزار میلیارد تومانی فیلتر شکن‌ها فراهم می‌کنیم اگر چنین پلتفرم‌های نباید فعالیت در کشور داشته باشند قاعدتا خود ما مسئولان هم نباید استفاده کنیم.

*{در مورد سخنان حسین شریعتمداری در مورد مصادره پلتفرم‌های نظیر اسنپ}:: موفقیت پلتفرم‌های نظیر اسنپ، تپسی و فیلمیو و نظایر آن‌ها به خاطر این بوده است که نگاه دولتی در این پلتفرم‌ها حاکم نبوده است و تعدادی از جوانان خلاق با تکیه بر هوش و خلاقیت خودشان این‌ها را ایجاد کرده اند و الان هم همه گیر شدند. با دولتی کردن این پلتفرم‌ها صددرصد این‌ها را به محاق خواهیم برد و اثر گذاری خودشان را در جامعه از دست می‌دهند.

منبع: عصر ایران

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین