ادعای عجیب وزیر رفاه؛ افزایش نرخ امید به زندگی در ایران!
کد خبر: 8074

ادعای عجیب وزیر رفاه؛ افزایش نرخ امید به زندگی در ایران!

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: افزایش نرخ امید به زندگی از ۵۳ سال به ۷۸ سال از خدمات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس باید بیش از پیش به فکر آتیه بازنشستگان باشیم.

بیان فردا | سید صولت مرتضوی در آیین رونمایی صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سر فصل دولتمردان را مورد تمجید قرار داده و البته تذکرات خوبی هم دادند.

وی افزود: یکی از خدمات بزرگی که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، نرخ امید به زندگی است. متوسط نرخ امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۲ سال تا ۵۳ سال بود، کاری که نظام جمهوری اسلامی در حوزه خدمات درمانی و رفاهی نرخ امید به زندگی را به بیش از ۷۸ سال رساند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ امید به زندگی باید به فکر آتیه بازنشستگان باشیم و است صندوق‌های بازنشستگی تضمین حداقلی را برای این جامعه ایجاد کرده‌اند اما کافی نیست چراکه مراودات اجتماعی در جوامع اسلامی و به ویژه ایران بیشتر است و نیاز به تضمین بیشتر است. در همین راستا قانونگذار اقدام به راه‌اندازی صندوقهای بازنشستگی تکمیلی کرده است.

مرتضوی اعلام کرد: اشخاص می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و هم می توانند در سود آن مشارکت کنند و می توانند از این طریق حقوق تکمیلی را دریافت کنند. هر قدر سرمایه گذاری کنند می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین