مطلب جنجالی روزنامه صداوسیما درباره حجاب
کد خبر: 8607

مطلب جنجالی روزنامه صداوسیما درباره حجاب

امانوئل مکرون در یک سال اخیر به بهانه درگذشت مهسا امینی، ادعای دفاع از آزادی زنان و آزادی پوشش را فریاد کرده...

بیان فردا | بخشی از یادداشت روزنامه جام جم درباره منازعات اخیر در فرانسه را در ادامه می خوانید:

 در حالی که فرانسوی‌ها کشور خود را به دروغ مهد دموکراسی و آزادی می‌خوانند، شاهد وقوع نوع جدیدتری ازدیکتاتوری در این کشور اروپایی پرادعا هستیم! این دیکتاتوری خود را در ماجرای ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در مدارس به گونه‌ای آشکار نشان داده است.   

دولت امانوئل مکرون در قوانین محدودکننده تازه‌ای، مقررات سخت‌گیرانه‌اش در قبال دانش‌آموزان دختر را تشدید کرد و پس از ممنوعیت پوشش برقع یا پوشش صورت، حالا حتی دختران را از پوشیدن عبا نیز نهی می‌کند

تصمیم کاخ الیزه برای منع پوشش عبای دختران، فقط اقدامی علیه مسلمانان نبوده و آزادی پوشش همه شهروندان را محدود می‌کند. این همه درحالیست که امانوئل مکرون در یک سال اخیر به بهانه درگذشت مهسا امینی، ادعای دفاع از آزادی زنان و آزادی پوشش را فریاد کرده و با چهره‌های بدنام در این زمینه دیدار کرده بود، در این جا نمی‌توان از دیکتاتوری آشکاری که خود را در کاخ الیزه نمایان ساخته‌، به سادگی گذشت.

 بدیهی است که در چنین شرایطی ‌فرانسوی‌ها نه فقط نمی‌توانند ادعای حمایت از آزادی‌های بشری و حقوق انسان‌ها را داشته باشند، بلکه صلاحیت اظهار نظر در خصوص حقوق بشر را در دیگر نقاط جهان نخواهند داشت.

newspaperimgl_6581_1

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین