کد خبر: 8897
پرسپولیس و النصر، فردا با چه ترکیبی بازی می‌کنند؟

رونالدو بالاخره به ایران می‌آید؟

شاید هیچ مسابقه‌ای در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، به اندازه نبرد پرسپولیس و النصر بیننده نداشته باشد. هواداران پرسپولیس نمی‌توانند در استادیوم حضور داشته باشند و طبیعتا همه باید پای صفحه تلویزیون بنشینند. طرفداران رونالدو در سراسر جهان نیز برای دیدن اولین تجربه او در دور گروهی لیگ قهرمانان، پا به پای طرفداران عربستانی النصر این بازی را دنبال خواهند کرد. در فاصله یک روز تا شروع این بازی بزرگ، سوال اینجاست که دو تیم با چه ترکیبی وارد زمین مسابقه خواهند شد. ترکیب هر دو تیم تا حدود زیادی قابل حدس به نظر می‌رسد.

بیان فردا | اصلی‌ترین ابهام قرمزها برای این بازی، شرایط علیرضا بیرانوند است. او تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهد تا به هر قیمتی در این جدال به میدان برود. اگر بیرو برسد، یحیی بدون هیچ تردیدی از او استفاده خواهد کرد. در غیر این صورت رفیعی جوان، انتخاب اول این سرمربی برای خط دروازه خواهد بود. در سمت راست خط دفاعی، دانیال اسماعیلی‌فر برای این تیم به میدان می‌رود، در مرکز دفاع نیز به نظر می‌رسد مرتضی پورعلی‌گنجی و کنعانی، دو مدافع ثابت یحیی گل‌محمدی باشند.

مرتضی در دوره پیشین جام جهانی، تجربه ایستادن و بازی کردن مقابل رونالدو را دارد. کریس حتی ضربه‌ای به او زد که نزدیک بود منجر به اخراجش از زمین مسابقه شود! در سمت چپ نیز به احتمال فراوان علی نعمتی در ترکیب تیم دیده خواهد شد. چراکه بعید است رویکرد تیم گل‌محمدی در این بازی، یک رویکرد کاملا هجومی باشد. مسعود ریگی و میلاد سرلک، دو هافبک میانی تیم در مرکز زمین به شمار می‌روند و مهدی ترابی و سعید صادقی، می‌توانند دو برگ برنده قرمزها در دو سمت زمین باشند.

فراموش نکنیم ستاره‌هایی مثل رونالدو و مانه، کمک چندانی به کار دفاعی نمی‌کنند و به همین خاطر پرسپولیس در کناره‌ها تیم خطرناکی خواهد بود. در خط حمله نیز به احتمال بسیار زیاد وحید امیری پشت سر شهاب زاهدی قرار می‌گیرد. یاسین سلمانی، محمد عمری و گولسیانی به همراه سروش رفیعی، چهار بازیکنی هستند که شانس زیادی برای ورود به این مسابقه به عنوان مهره تعویضی دارند. سیاست اصلی گل‌محمدی برای این جدال، تا حدود زیادی واضح به نظر می‌رسد. او مثل همیشه می‌خواهد مالکیت توپ را در اختیار بگیرد و تا حد امکان توپ را لو ندهد. مهره‌های هجومی النصر بسیار خطرناک به نظر می‌رسند و کوچک‌ترین اشتباه در برابر آنها کافی خواهد بود تا دروازه تیم میزبان به سادگی باز شود. در نتیجه رویکرد اصلی پرسپولیس، حفظ توپ و تلاش برای ایجاد موقعیت گلزنی با پاس‌های تدریجی است. اتفاقی که در نبرد لیگ برتر با فولاد، برای این تیم رخ داد. این بزرگ‌ترین بازی این فصل تیم یحیی به حساب خواهد آمد.

اصلی‌ترین ابهام قرمزها برای این بازی، شرایط علیرضا بیرانوند است. او تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهد تا به هر قیمتی در این جدال به میدان برود. اگر بیرو برسد، یحیی بدون هیچ تردیدی از او استفاده خواهد کرد. در غیر این صورت رفیعی جوان، انتخاب اول این سرمربی برای خط دروازه خواهد بود

حریف عربستانی پرسپولیس آنقدر ستاره‌ خارجی دارد که ناچار است برخی از این نفرات را از فهرستش برای این بازی خارج کند. سرمربی تیم هم تصمیم گرفته همه نفرات اصلی را داشته باشد و در آخرین لحظات در مورد آنها تصمیم بگیرد. این در حالی است که پرسپولیس برای جذب یک مهاجم خارجی در تابستان، دردسرهای زیادی داشته و سرانجام گزینه‌ای را جذب کرده که یحیی با آن مخالف بوده است! روی خط دروازه، نواف العقیدی گزینه شماره یک باشگاه النصر  به شمار می‌رود و در این بازی نیز روی خط دروازه قرار خواهد گرفت.

سلطان الغنام نیز بازیکن ثابت این تیم در سمت راست خط دفاعی است. در قلب دفاع، ایمریک لاپورت دیده می‌شود. بازیکنی که همین فصل گذشته موفق شد با منچسترسیتی سه‌گانه ببرد. به احتمال زیاد محمد الفتیل نیز به عنوان زوج تدافعی در کنار لاپورت بازی می‌کند و الکس تلس نیز در سمت چپ به میدان خواهد رفت. بازیکنی که از منچستریونایتد به النصر ملحق شده است. در مرکز زمین، بعید است سرمربی تیم به سراغ سکو فوفانا برود. چراکه النصر تنها می‌تواند از پنج بازیکن خارجی در این نبرد استفاده کند. در نتیجه مارسلو بروزوویچ و محمد الخیبری، دو هافبک میانی این تیم در تهران خواهند بود.

جلوتر از آنها نیز مهره شماره هشت تیم یعنی عبدالمجید صلیحی بازی خواهد کرد. النصر در خط حمله برای این بازی، دو سوپراستار بسیار سرشناس دارد. سادیو مانه و کریستیانو رونالدو، برای اولین بار در یک بازی از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیده می‌شوند. نفر سوم این خط حمله نیز، غریب خواهد بود. این جدی‌ترین احتمال در مورد ترکیب النصر برای این مسابقه است. حضور رونالدو، مانه، لاپورت و بروزوویچ در این بازی قطعی به نظر می‌رسد و تنها در مورد بازیکن خارجی پنجم، تردید وجود دارد. اگر سرمربی این تیم اوتایو را به جای تلس انتخاب کند، روش بازی النصر چهار-دو-سه-یک خواهد بود و اوتایو پشت سر دو مهاجم اصلی قرار می‌گیرد. اگر تالیسکا انتخاب شود نیز این بازیکن به جای غریب در خط حمله به میدان خواهد رفت.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین