چرا پزشکان در سراسر اروپا دست به اعتصاب می‌زنند؟
کد خبر: 8972

چرا پزشکان در سراسر اروپا دست به اعتصاب می‌زنند؟

به گفته پزشکان اروپایی، سلامت آنها و همچنین بیمارانشان به علت شرایط نامناسب کاری در خطر است. آنها خستگی، کار زیاد و حقوق پایین را دلیل اعتصاب بیان می‌کنند.

بیان فردا | در کشورهای اتحادیه اروپا متخصصی که ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کند حدود ۱۸۰۰ یورو (ماهانه) درآمد دارد،در حالی که اجاره یک خانه دو خوابه با کمتر از ۱۲۰۰ یورو ممکن نیست. 

نایب انجمن پزشکی فرانسه گفت که لاغری بیش از حد پزشکان عواقب وخیمی دارد، این به معنای از دست دادن کیفیت مراقبت و درمان بیماران است. از هر ۱۰ نفر بیمار در فرانسه و پرتغال بیش از یک دکتر عمومی ندارند.

دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه پزشکی اسپانیا بیان کرد که کیفیت مراقبت بدتر شده است، این موضوع به علت پذیرش زیاد بیماران و کافی نبودن وقت برای معالجه هر یک از آنهاست، در نهایت عدم خواب کافی پزشکان باعث ایجاد مشکلات و عدم رسیدگی به بیماران می‌شود. 

از نظر افراد عالی رتبه در اتحادیه پزشکی اروپا باید در برنامه‌ریزی نیروی کار، بخش مراقبت‌های بهداشتی سرمایه گذاری شود و نباید اضافه کاری پزشکان به علت کمبودنیرو، عادی‌سازی شود. 

گزارش سازمان بهداشت جهانی به تازگی هشدار داده کمبود نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی مثل یک بمب ساعتی است و در صورت عدم اقدام فوری می‌تواند بدتر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین