خبر مهم ستاد اجرایی فرمان امام درباره واکسن HPV
کد خبر: 9463

خبر مهم ستاد اجرایی فرمان امام درباره واکسن HPV

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: براساس توافقاتی که با وزارت بهداشت انجام شده واکسن HPV آخرین مراحل کنترل‌های علمی خود را طی می‌کند و هنوز به بازار نیامده‌ است و وقتی به بازار آمد همه مردم به آن دسترسی خواهند داشت.

بیان فردا | عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام درباره خط تولید واکسن کرونا پس از پایان پاندومی این ویروس و اینکه همچنان واکسن کرونا تولید خواهد شد و درغیر این صورت چه استفاده‌ای می‌توان از این خط تولید کرد، اظهار داشت: خط تولید واکسن شبیه به خط تولید خودرو است که می‌توانند قالب‌های خودرو را تغییر دهند به طور مثال امسال یک قالب خودرو تولید می‌کنند و سال دیگر در همان خط تولید، خودرویی با قالب دیگری به تولید می‌رسانند.

بخش هایی از گفت و گوی نوروزی را در ادامه می خوانید:

خط تولید واکسن کرونا سرمایه و دارایی ملی کشور محسوب می‌شود و در این خط انواع و اقسام واکسن‌های مورد نیاز کشور را تولید می‌کنیم. 

اگر سویه جدیدی از کرونا فراگیر شد، در همین خط تولید واکسن این امکان وجود دارد ماهانه ۶٠ میلیون واکسن تولید کنیم و این ظرفیت سر جای خود باقیمانده است.

درباره ورود ستاد اجرایی فرمان امام به تولید واکسن‌های HPV؛ در همین مجموعه شفا واکسن‌های HPV تولید می‌کنیم و براساس توافقاتی که با وزارت بهداشت انجام شده واکسن HPV آخرین مراحل کنترل‌های علمی خود را طی می‌کند و هنوز به بازار نیامده‌ است و وقتی به بازار آمد همه مردم به آن دسترسی خواهند داشت. 

با تولید واکسن‌های HPV از سوی ستاد اجرایی فرمان امام دیگر تنها واکسن ٣ میلیون تومانی HPV در بازار نخواهد بود و مردم می‌توانند این واکسن را بسیار ارزانتر تهیه کنند.

درهمین مجموعه واکسن‌های دامی،داروهای پپتیدی تولید می‌کنیم و داروهای های تک و بیو تک در همان مجموعه شفا تولید می‌شود  و هیچ ظرفیتی از ما در این مجموعه حالی نمانده و هیچ خط تولیدی از واکسن متوقف نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین