دلیلی که مدارس را خالی از معلم کرد، فاش شد
کد خبر: 9503

دلیلی که مدارس را خالی از معلم کرد، فاش شد

این گزارش درباره این است که تعداد زیادی از قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش لنگ گزینش مانده‌اند.

بیان فردا | این گزارش درباره این است که تعداد زیادی از قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش لنگ گزینش مانده‌اند.

* تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی دبیر و آموزگار آموزش و پرورش، کد 19 شدند؛ این یعنی آنها صلاحیت های علمی را کسب کرده اند ولی در گزینش عقیدتی سیاسی رتبه های خوبی کسب نکردند. آخرین آماری که از کمبود معلم در کشور منتشر شده است، رقم 300 هزار معلم است که در زمانی که رضامراد صحرایی ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود آن را اعلام کرد

* این در حالی است که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در روز اول مهر گفته است که از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند.

* هر شنونده عاقلی می گوید 300 هزار نفر کجا و 35 هزار نفر کجا؟ این کمبود جدی و شدید معلم ، هر فردی را نگران نظام تعلیم و تربیت کشور می کند که قرار است کلاس های درس چگونه پر شوند؟ چه کسی می خواهد بر کلاس ها نظارت کند؟ دانش آموزان قرار است در چه شرایطی بمانند و درس بخوانند؟ حال در این شرایط، برخی از پذیرفته کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، با یک مشکل جدید برای ورود به این وزارتخانه رو به رو شده اند؛ با عنوان کد 19.

یک شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزگار آموزش و پرورش استثنایی می گوید:

* من و تعداد قابل توجهی از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی، در آزمون آموزگاری و دبیری، حد نصاب علمی را کسب کرده ایم؛ ولی هنوز نتوانسته ایم در کلاس های آموزشی شرکت کنیم؛ چراکه امسال برنامه جدیدی برای صلاحیت های عمومی تحت عنوان «کد19» در نظر گرفته اند. طبق این کد، کسانی که صلاحیت عمومی که مربوط به مسائل عقیدتی و سیاسی می شود را کسب نکرده اند، یک بار دیگر باید گزینش شوند.

* البته باید این نکته را یادآور شد که ما نظر سازمان اداری استخدامی، صلاحیت معلمی را داریم؛ ولی در گزینش دچار مشکل شده ایم. که یا در گزینش رد می شویم و یا قبول و معلم می شویم. نگرانی که وجود دارد این است که این روزها، دوره های فرهنگیان در حال برگزاری است و کسانی که قبولی نهایی را کسب کرده اند وارد دوره ها می شوند و به زودی سر کلاس می روند؛ ولی ما که برچسب کد 19 بر پیشانی مان خورده است، نمی دانیم در نهایت تکلیفمان چه می شود.

* در واقع اگر از دوره فرهنگیان باز بمانیم، از سال تحصیلی نیز عقب می مانیم و در مدارس تقسیم نمی شویم و عملا این سال تحصیلی را از دست می دهیم. سوال ما این است که چرا این وزارتخانه، از ظرفیت این نیروهای جوان که در آزمون استخدامی شرکت کرده اند استفاده ای نکرد تا بتواند کمبودهای کلاس های درسی را جبران کند؟

* مدارسی هستند که به خاطر نبود معلم، کلاس هایشان را دو تا یکی کرده اند تا نیازهایشان تامین شود. هیچ توضیحی هم راجع به این موضوع که تکلیف ما رد سال تحصیلی پیش رو چه می شود به ما نمی دهند. فقط این موضوع مطرح شده است که از تاریخ دهم مهرماه تا دهم آبان قرار است پروسه طی شود.

* قرار بود تا آخر هفته پودمان توانمندسازی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانیم؛ یعنی عملا داوطلبانی که قبول شده اند دارند این دوره ها را می گذرانند ولی ما که کد 19 را دریافت کرده ایم، تا آخر آبان بلاتکلیف هستیم. آموزش و پرورش هیچ توضیحی نیز به ما نمی دهد. گزینش به ما می گوید که باید صبر کنیم تا دهم مهر فرایند گزینش آغاز شود. اگر قرار بود ما فقط گزینش صلاحیت عمومی شویم، حداقل اجازه می دادند به کلاس هایمان برویم و یک دوره جداگانه برای گزینش ما هم در نظر می گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین