جزئیاتی از آخرین شرایط پرونده عامل حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران
کد خبر: 9882

جزئیاتی از آخرین شرایط پرونده عامل حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران

نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۱۸ مهر ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد.

 

بیان فردا | مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: لازم است مجامع جهانی به جای محکوم کردن دفاع مشروع ملت مبارز فلسطین از جنایات رژیم کودک‌کش در غزه قاطعانه جلوگیری کنند.

 ستایشی با ابراز نگرانی از دیدگاه جامعه به اصطلاح حقوق بشری غربی گفت: دولت‌های حامی صهیونیست با چشم بستن به روی جنایات این رژیم جعلی سکوت مرگبار کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ژست مظلوم‌نمایی امروز صهیونیسم‌های بی‌آبرو از مضحکه‌های دنیای امروز است، گفت: رژیم منحوس صهیونیستی که وجودش مایه شرم و نکبت منطقه ما و موجب ناامنی و فساد در تمام عالم شده است به عنوان شر مطلق امروز با عملیات طوفانی فلسطینیان برای آزاد‌سازی مسجد الاقصی روبرو شده است.

ستایشی گفت: این عملیات نشان داد بزودی بساط این رژیم بی‌ریشه با وعده الهی و دست توانای ملت فلسطین برای همیشه برچیده خواهد شد. اجرای این عملیات موفق که ابتدا با تقدیم صد‌ها شهید در راه آزادی قدس و رهایی از ظلم و بی عدالتی انجام گرفت بار دیگر سست بودن پایه‌های این رژیم پوشالی را عیان ساخت. فلسطین زنده است و نسل جدید و نوشکفته فلسطین پرانگیزه‌تر از نسل‌های قبلی است و راه مقاومت و ایستادگی تا آزادی نهایی زنده است و قدس شریف به زودی به اسلام بازخواهد گشت و سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد.

ستایشی در مورد پرونده کثیرالشاکی کلاهبرداری لیزینگ پاسارگاد خودروی نسیم گفت: در مورد متهم این پرونده به اتهام کلاهبرداری ۷ میلیارد تومانی قرار قانونی صادر شده است. بیش از دو سال در زندان بسر برده و پس از تحمل این میزان حبس که بدل از جزای نقدی بوده و در حال حاضر در بازداشتگاه تهران بزرگ است و در حال تحمل مجازات رد مال است.

وی با اشاره به سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه گفت: با توجه به سفر استانی اخیر رئیس قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی که همچنان در سایر سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه مشاهده شده نکته مورد توجه ریاست قوه قضاییه اجرایی شدن یکایکا مصوبات سفر‌های استانی است. یکی از مصوبات اخیر که اجرایی شد، مصوبه تخلیه زندان رجایی شهر بود که قبل از موعد مقرر این مهم صورت گرفت و موجب خشنودی و آرامش مردم آن منطقه شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره کاهش جمعیت کیفری گفت: بار‌ها رئیس قوه قضاییه اعلام کرده که نباید افراد به صرف گذشت ساعات اداری و عدم تامین کفالت راهی زندان‌ها شوند، زیرا خطرات چند ساعته دارد. در اسفند ماه سال گذشته بخشنامه‌ای از طرف قوه قضاییه صادر شد. در راستای اجرای این بخشنامه که به کلیه واحد‌های قضایی ابلاغ شد، اقداماتی از سوی قوه قضاییه انجام شده است.

وی افزود: از آنجا که یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری صدور قرارتامین کیفری مناسب اعم از کفالت یا وثیقه است، مراجع قضایی باید از ورود این قبیل متهمان با صدور قرار قبولی وثیقه و کفالت جلوگیری کنند. در راستای اجرای این بخشنامه امکان معرفی وثیقه و کفیل در کلیه ساعات اداری در کلیه واحد‌های قضایی به منظور جلوگیری از ورود افراد به زندان فراهم شده است. همچنین تمهیداتی شده است که در صورت تقاضای متهم برای تودیع وثیقه تا پایان وقت کشیک، او در تحت نظرگاه نگهداری شود و به زندان معرفی نشود.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین