حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه
کد خبر: 10090

حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز دریای مدیترانه فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف قرار دادند که منجر به وارد شدن خسارت به باند فرود شد.

 

بیان فردا | رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از به گوش رسیدن صدای انفجار مهیب در آسمان استان حلب خبر دادند.

برخی گزارش‌های غیررسمی نیز از حمله جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه حلب حکایت دارد.

دقایقی بعد سخنگوی ارتش رژیم تروریست صهیونیستی گفت که مواضع شبه‌نظامیان در استان حلب را هدف قرار داده‌اند.

وی همچنین افزود که رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دستور حمله به فرودگاه بین‌المللی حلب در پاسخ به شلیک موشک از سوریه به فلسطین اشغالی را صادر کرده است.

منابع مطلع سوری می‌گویند در حالی که فرودگاه حلب صبح روز شنبه فعال شده بود، اما اصابت موشک‌های صهیونیست‌ها به باند فرود، بار دیگر این فرودگاه را از خدمت خارج کرده است.

گفته می‌شود جنگنده‌های رژیم تروریست صهیونیستی از فراز دریای مدیترانه در شرق قبرس، چند فروند موشک به فرودگاه حلب شلیک کرده است.

همزمان صدای انفجارهایی که در لاذقیه شنیده شده، مربوط به تلاش سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه برای جلوگیری از رسیدن موشک‌های متجاوز به حلب است.

دمشق: حمله به فرودگاه حلب، تایید جنایتکار بودن اسرائیل است

وزارت دفاع سوریه گفت حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه غیرنظامی حلب، تأییدی بر رویکرد جنایتکارانه اشغالگران است که امروز به شکل کشتار مردم بی‌گناه نوار غزه از جمله کودکان و زنان نمود پیدا کرده است.

 وزارت دفاع سوریه بامداد یکشنبه درباره حمله تجاوزکارانه رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری «سانا» به نقل از یک مقام رسمی ارتش سوریه نوشت: «حدود ساعت ۲۳:۳۵ شنبه چهاردهم اکتبر ۲۰۲۳، دشمن اسرائیلی از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد که منجر به خسارات مادی به باند فرود و از سرویس خارج شدن آن شد».

در این بیانیه آمده است: «این تجاوز جدید، تأییدی بر رویکرد جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل است که امروزه به وضوح در جنایات مستمر آن علیه مردم فلسطین و کشتارهایی که علیه غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان انجام می‌دهد، تجسم یافته است».

دمشق در ادامه تاکید کرد: «این همچنین گواه روشنی است که دشمن تروریست [صهیونیست] به قوانین و موازین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و با حمله به فرودگاه‌های غیرنظامی ثابت می‌کند که خاستگاه تروریسم و ​​بزرگترین حامی سازمان‌های تروریستی در منطقه و به‌ویژه سوریه است».

ساعتی پیش بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز دریای مدیترانه فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف قرار دادند که منجر به وارد شدن خسارت به باند فرود شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین