جنگ حماس و اسرائیل طولانی شود، اوکراین بازنده جنگ با روسیه خواهد بود
کد خبر: 10126

جنگ حماس و اسرائیل طولانی شود، اوکراین بازنده جنگ با روسیه خواهد بود

یک استاد دانشگاه گفت: باید چند هفته‌ای بگذرد تا موضوع خاورمیانه کاملاً مشخص شود ولی با طولانی شدن جنگ قطعاً باید اوکراین را بازنده دانست!

 

بیان فردا | روزنامه آفتاب‌یزد با عبدالرضا فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه درباره مثلث اوکراین، قفقاز، خاورمیانه و تأثیر آن بر همدیگر را بررسی کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 آن چه مسلم است توفان الاقصی، به طور کلی جنگ اوکراین را از صفحه روزنامه ها، خبرگزاری‌ها و صحنه سیاست آمریکا و اروپا پاک کرد.

 آمریکا نیز همچون ایران هرگز خود را در دو جبهه گرفتار نمی‌کند و از آن جایی که خاورمیانه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاخ سفید بوده و خواهد بود به نظر می‌رسد اگر وضعیت در این منطقه بحرانی شود آن وقت باید کار زلنسکی و اوکراین را پایان یافته و «کی یف» را اصلی‌ترین بازنده ی جنگ حماس علیه اسرائیل دانست.

با طولانی شدن جنگ حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی و مقاومت علیه اسرائیل، آمریکا به یقین زلنسکی را برای شروع مذاکرات و اعلام آتش بس آماده خواهد کرد البته اگر روسیه پذیرای آن باشد.

 تا یک ماه قبل روس‌ها برای اعلام آتش بس، آمادگی تقریبی داشتند ولی در وضعیت جدید چندان بعید نیست که زیر بار آتش بس نروند و خواهان مذاکرات صلح و گرفتن امتیازاتی از طرف اوکراینی باشند.

باید چند هفته‌ای بگذرد تا موضوع خاورمیانه کاملاً مشخص شود ولی با طولانی شدن جنگ قطعاً باید اوکراین را بازنده دانست!

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین