داوطلبان انتخابات مراقب باشند رای‌ها تبدیل به تراول نشود
کد خبر: 10154
حمیدرضا ترقی:

داوطلبان انتخابات مراقب باشند رای‌ها تبدیل به تراول نشود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: متاسفانه بسیار مد شده است یک رای تبدیل به تراول شده است، اما باید منابع و کیفیت هزینه کرد‌ها مشخص باشد.

بیان فردا | تبلیغات انتخاباتی و هزینه‌های آن همواره یکی از مسائل مهم در آستانه برگزاری انتخابات است. موضوعی که به باور بسیاری منجر به اتلاف سرمایه هنگفتی است و می‌تواند زمینه ساز لابی و رانت بازی بسیاری از جریان‌های پشت پرده برای امتیازگیری از منتخب مردم شود. از این رو همواره بر مراقب از ورود پول‌های کثیف به تبلیغات انتخاباتی تاکید می‌شود.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه دانا در این باره با اشاره به اینکه منابع مالی برای تبلیغات انتخاباتی یکی از مولفه‌های سلامت انتخابات است گفت: این موضوع هم در قانون جدید انتخابات لحاظ و به آن پرداخته شده است و هم اینکه شورای نگهبان در این دوره با دقت بیشتری به این مسئله ورود خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر نقش پول را در انتخاب نخبگان جامعه کاهش ندهیم امکان اینکه نیرو‌های کارآمد وارد مجلس شوند کمرنگ خواهد شد ادامه داد: وقتی نقش پول در انتخابات پررنگ شود، شایستگی جایش را به ناشایستگی و کارآمدی جایش را به ناکارآمدی می‌دهد.

ترقی با بیان اینکه این روند به زیان آینده سیاست‌های اجرایی کشور و نظام تقنینی خواهد بود تاکید کرد: اگرچه در قانون جدید انتخابات به این مسئله توجه شده است، اما داوطلبان و کسانی که قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی را دارند باید نسبت به این موضوع مراقبت جدی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه داوطلبان ورود به رقابت‌های انتخاباتی باید حساب مشخصی برای هزینه کرد تبلیغات خود مشخص کنند که به طور کامل تحت مراقبت و کنترل شفاف باشد عنوان کرد: تنها راه جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات همین است تا در آینده نماینده مدیون و دین دار گروه یا جریان خاصی نشود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیار مد شده است یک رای تبدیل به تراول شده است، اما باید منابع و کیفیت هزینه کرد‌ها مشخص باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین