صهیونیست ها یک بیمارستان را در غزه بمباران کردند؛ بیش از ۵۰۰ فلسطینی شهید شدند/ واکنش حماس به جنایت در بیمارستان مرکز غزه/ اعلام 3 روز عزای عمومی/ ایران محکوم کرد
کد خبر: 10311

صهیونیست ها یک بیمارستان را در غزه بمباران کردند؛ بیش از ۵۰۰ فلسطینی شهید شدند/ واکنش حماس به جنایت در بیمارستان مرکز غزه/ اعلام ۳ روز عزای عمومی/ ایران محکوم کرد

وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

 

بیان فردا | وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

اخبار غیر رسمی از شهید و زخمی شدن ۸۳۳ فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد.

شاهدان در فضای مجازی تاکید می‌کنند که شمار شهدا لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند.

هنوز وزارت بهداشت فلسطین تعداد دقیق مجروحین و زخمی‌ها را اعلام نکرده است.

خبرنگار الجزیره نوشته است آنچه در بیمارستان المعمدانی شاهد بودیم تصاویر وحشتناک و هولناکی بود.

اعضای بدن و بدن تکه تکه شده کودکان، جوانان، پیرمردها و زنان در بیمارستان دیده می‌شد.

اخبار غیر رسمی از شهادت ۸۳۳ فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد.

شاهدان در فضای مجازی تاکید می‌کنند که شمار شهدا لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند.

هنوز وزارت بهداشت غزه این خبر را تایید نکرده است.

منابع غیر رسمی: ۱۰۰۰ شهید بر اثر بمباران بیمارستان المعمدانی

برخی اخبار غیر رسمی از نوار غزه حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از ۵۰۰ نفر بوده و به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

هیچ جای دنیا چنین فاجعه‌ای رخ نداده، این حجم از مصیبت ندیده است.

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از بمباران  بیمارستان المعمدانی به مردم اعلام کرده بود از خانه‌های خود خارج شوند و به این بیمارستان بروند.

خبرنگار الجزیره گزارش داده اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی از نوع خاصی بمب استفاده کرده که قادر به ایجاد هزاران ترکش است. 

این خبرنگار گزارش داد بمب مذکور سبک‌تر از بمب‌های دیگر است اما باعث آتش‌سوزی شده و تلفات گسترده‌ای به جا می‌گذارد. 

بزرگترین مجتمع بیمارستانی غزه در خاموشی کامل فرورفت 

همزمان با جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمری در غزه، منابع خبری از فرورفتن بیمارستان الشفا در خاموشی کامل در این منطقه خبر می‌دهند. 

در این بیمارستان تا روز یکشنبه ۷۰ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بودند و ۲۰۰ نفر بابت دریافت خدمات دیالیز بستری شده بودند. عده زیادی از بیماران کودک هستند. 

واکنش حماس به جنایت در بیمارستان مرکز غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به جنایت به وقوع پیوسته در بیمارستانی در مرکز غزه، آن را جنایت نسل کشی توصیف و خواستار شکسته شدن سکوت در مقابله یاغی گری‌های اشغالگران شد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: جامعه جهانی و کشورهای عربی و اسلامی به مسئولیت‌های خود عمل کرده و فورا در این مسئله ورود کنند، این کار باید اکنون انجام شود نه فردا.

 اعلام 3 روز عزای عمومی در فلسطین به‌دنبال جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی جنایت امشب صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی اعلام سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

ایران بمباران بیمارستان معمدانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه را که منجر به شهادت و مجروح شدن صدها نفر از بیماران و مجروحان بی‌دفاع و بی‌پناه شد را محکوم کرد.

ناصر کنعانی گفت: حملۀ صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه جنایت جنگی وحشیانه و نسل‌کشی است. بی‌شک خون شهدای مظلوم این حادثه، عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی سرزمین‌شان از لوث وجود اشغالگران جزم‌تر خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین