سلاح‌ورزی بالاخره از اتاق بازرگانی کنار گذاشته شد
کد خبر: 10544

سلاح‌ورزی بالاخره از اتاق بازرگانی کنار گذاشته شد

جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران صبح امروز با دو دستور جلسه رسیدگی به مسائل اتاق بازرگانی آبادان و همچنین موضوع تخلف در انتخاب رییس اتاق بازرگانی ایران در محل وزارت صمت برگزار شد.

بیان فردا | در مذاکرات صورت گرفته در جلسه امروز شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران، اکثریت اعضا ضمن خلاف قانون دانستن روند طی شده در انتخاب حسین سلاح‌ورزی به ریاست اتاق ایران در خرداد ماه گذشته، رأی به برکناری وی از مسوولیت اتاق ایران دادند.

اواخر خردادماه انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد و حسین سلاح‌ورزی به طور غیرقانونی و بدون داشتن تاییدیه دستگاه‌های نظارتی در اتفاقی عجیب از سوی هیات نمایندگان به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

انتخاب سلاح‌ورزی در حالی انجام شد که صلاحیت وی پیش از این به صورت قطعی از سوی وزارت اطلاعات رد شده بود اما اصرار وی برای باقی ماندن در این مسئولیت و عدم پذیرش قانون سبب شد که بخش خصوصی در طول ۴ ماه گذشته از داشتن نماینده در بسیاری از شوراهای عالی از جمله پول و اعتبار، بورس و ... محروم باشد.

بر اساس این گزارش شورای‌عالی نظارت متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بعد از ظهر امروز با اکثریت، رأی به برکناری سلاح‌ورزی دادند تا این تصمیم پایانی بر این رویه خلاف قانون باشد.

مواضع و رفتار خلاف منافع ملی سلاح ورزی و حمایت او از اغتشاشگران و معاندان و آسیب زنندگان به امنیت کشور در ماه‌های گذشته مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان بود و عزل او از این جایگاه به عنوان یک مطالبه جدی از دستگاه‌های مسئول مورد درخواست بود.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین