واکنش رسمی به حمایت ایران از حماس در جنگ غزه
کد خبر: 10821

واکنش رسمی به حمایت ایران از حماس در جنگ غزه

نماینده کرج گفت: برخی می‌پرسند چرا ایران از کشوری مثل فلسطین حمایت می‌کند؟ در قانون اساسی حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش آمده است و از فلسطین و قدس به عنوان مسئله مهم مسلمان‌ها یاد شده است.

 

بیان فردا | علیرضا عباسی نماینده کرج در مجلس یازدهم در خصوص جنگ اسراییل با حماس گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ برخی می‌پرسند چرا ایران از کشوری مثل فلسطین حمایت می‌کند؟ در قانون اساسی حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش آمده است و از فلسطین و قدس به عنوان مسئله مهم مسلمان‌ها یاد شده است.

*‌ ما فقط از گروه‌های مقاومت، حمایت معنوی و علمی کردیم. حتی یک ایرانی هم در فلسطین نیست که بجنگد، ولی حمایت‌هایی داشته‌ایم. یعنی یک‌جا آموزش نظامی می‌دهید و یک جا از نظر تکنولوژی کمک به گروه‌های مقاومت کمک می‌کنید. انتفاضه‌ای که در فلسطین شد، شروعش با سنگ بود ولی امروز موشکی است.

ما در این راستا، حمایت کردیم و همه جا هم گفته‌ایم که این کار را کرده‌ایم. حمایت تسلیحاتی ایران از فلسطین را قبول ندارم، ولی به آن‌ها آموزش داده‌ایم.

*‌ فکر نمی‌کنم ایران و بعضی کشور‌های دیگر، مستقیم وارد حمله نظامی شوند. گروه‌هایی که در فلسطین هستند، برای این مبارزه کفایت می‌کنند. محل جنگ، ارض فلسطین است و فلسطینی‌ها جایی نمی‌روند و می‌ایستند و مبارزه می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین