چرا علی باقری در بحبوحه جنگ غزه به اروپا سفر کرد؟
کد خبر: 11296

چرا علی باقری در بحبوحه جنگ غزه به اروپا سفر کرد؟

با توجه به سابقه باقری در گفت‌وگوهای هسته‌‌‌ای شاید سفر وی به ژنو تلاشی برای نشان دادن تمایل ایران به آغاز مذاکرات هسته‌‌‌ای باشد و این دیپلمات ایرانی می‌‌‌خواهد این سیگنال را ارسال کند که برای ایران مذاکرات به عنوان یک گزینه همچنان روی میز است.

بیان فردا | علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در بحبوحه بحران غزه روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه به ژنو سفر کرد و با انریکه مورا، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی‌‌‌ داشت. گفت‌وگوهای باقری با معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که برخی ناظران نگران هستند که ادعاهای مطرح شده درباره نقش ایران در عملیات طوفان‌الاقصی و پشتیبانی ایران از حماس، تاثیرات منفی بر هرگونه مذاکراتی در آینده در حوزه تحریم‌‌‌ها و مساله هسته‌‌‌ای برجای بگذارد. 

روزنامه دنیای اقتصاد یادآور شده است: اما با توجه به سابقه باقری در گفت‌وگوهای هسته‌‌‌ای شاید سفر وی به ژنو که گفته شده یکی از دستورکارهای آن مربوط به رفع تحریم‌‌‌هاست، تلاشی برای نشان دادن تمایل ایران به آغاز مذاکرات هسته‌‌‌ای باشد و این دیپلمات ایرانی می‌‌‌خواهد این سیگنال را ارسال کند که برای ایران مذاکرات به عنوان یک گزینه همچنان روی میز است. این مساله‌ای است که تقریبا اکثر ناظران و رسانه‌‌‌ها در خصوص آن غفلت داشته‌‌‌اند. زیرا همه توجه‌‌‌ها معطوف به غزه بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین