فاجعه غزه ممکن است به «پایان جهان» تبدیل شود
کد خبر: 11471
مقام اروپایی:

فاجعه غزه ممکن است به «پایان جهان» تبدیل شود

یکی از مسئولان کمیسیون اروپا ضمن درخواست توقف درگیری برای ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه، نسبت به تبدیل فاجعه در این نوار به پایان جهان هشدار داد.

بیان فردا | بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه شامگاه سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «ینز لنارچیچ»، مسئول مدیریت بحران و کمک های بشردوستانه در کمیسیون اروپا خواستار توقف درگیری های میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هدف ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه شده و هشدار داده که در غیر این صورت، فاجعه کنونی در این نوار ممکن است به پایان جهان تبدیل شود.

لنارچیچ در گفت و گو با گروهی از خبرنگاران ترکیه ضمن تاکید بر این که کمک های بشردوستانه ارائه شده به نوار غزه در حال حاضر به هیچ وجه کافی نیست و باید به طور اساسی افزایش یابد، اعلام کرد که از آغاز درگیری های میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته (15 مهر 1402) تاکنون تنها 500 کامیون حامل کمک وارد این نوار شده در حالی که پیش از آغاز درگیری، روزانه چنین تعدادی وارد می شد.

مسئول مدیریت بحران و کمک های بشردوستانه در کمیسیون اروپا با اشاره به این که به دلیل حملات هوایی رژیم صهیونیستی و درگیری های میان این رژیم و جنبش حماس نمی توان به همه اماکن در نوار غزه کمک ارسال کرد، لزوم توقف درگیری به مدت چند روز و نه چند ساعت را مورد تاکید قرار داد.

لنارچیچ در این باره ادامه داد: قوانین بین المللی همه طرف های هر گونه درگیری را ملزم به تامین آتش بس بشردوستانه برای تضمین رساندن بدون محدودیت کمک های بشردوستانه می کند و اگر این آتش بس در آینده روی ندهد، فاجعه ای که اکنون آن را در غزه می بینیم می تواند به پایان جهان تبدیل شود.

این مقام اروپایی همچنین اظهار داشت: سوخت را نمی توان وارد غزه کرد و از منظر انسانی، این یک مشکل بسیار جدی است چرا که بدون سوخت، ژنراتورها، بیمارستان ها، پمپ های آب و نانوایی ها نمی توانند کار کنند. سوخت همچنین برای کارکنان و سازمان های بخش بشردوستانه ضروری است.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرده در حالی که حملات مرگبار آن به این نوار در واکنش به عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش حماس در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز برای سی و دومین روز پیاپی ادامه دارد.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی، از آغاز جنگ کنونی 10 هزار و 328 فلسطینی از جمله چهار هزار و 237 کودک و دو هزار و 719 زن در نوار غزه به شهادت رسیدند و نزدیک به 26 هزار تن دیگر زخمی شدند در حالی که در این مدت، در کرانه باختری رود اردن نیز 163 نفر شهید و دو هزار و 215 تن دیگر دستگیر شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین