باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد
کد خبر: 11862
روزنامه کیهان:

باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد

روزنامه کیهان نوشت: به نظر می‌رسد ترکیه علاوه ‌بر تأمین مستقیم نقش ویژه‌ای در مسیر رسیدن انرژی و سوخت و نفت به رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند، فلذا مهار ترکیه در این حوزه و پرهزینه کردن صادرات و مسیر آن در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اقتصاد رژیم اشغالگر صهیونیستی را تا حد زیادی از کار بیندارد.

 

بیان فردا | روزنامه کیهان به نقل از یک کارشناس تاکید کرد که باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد!

در بین کشورهای جهان آمریکا، چین، هند، برزیل، ترکیه، آذربایجان و کشورهای اروپایی نقش بسیار راهبردی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز اقتصادِ رژیم صهیونیستی را بر عهده ‌دارد. در این میان نقش ترکیه و اذربایجان به عنوان همسایه‌های شمالی ایران حائز اهمیت است. به نظر می‌رسد ترکیه علاوه ‌بر تأمین مستقیم نقش ویژه‌ای در مسیر رسیدن انرژی و سوخت و نفت به رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند، فلذا مهار ترکیه در این حوزه و پرهزینه کردن صادرات و مسیر آن در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اقتصاد رژیم اشغالگر صهیونیستی را تا حد زیادی از کار بیندارد.

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: توان دیپلماسی اقتصادی کشور برای فلج کردن اقتصاد کودک‌کش‌های غاصب را باید بر کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، و کشورهای مهم عضو بریکس یعنی چین، هند، روسیه و برزیل متمرکز کرد. همچنین توان عملیاتی در عرصه نظامی و امنیتی را باید بر دو حوزه مهم یعنی اولا گذرگاه‌ها و کریدورهای ترانزیتی رسیدن کالا به سرزمین‌های اشغالی برای پرهزینه کردن رسیدن کالا به رژیم اشغالگر قدس و همچنین مقصد ترخیص کالاهای اساسی در سرزمین‌های اشغالی که یکی از مهم‌ترین آنها بندر ایلات است

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین