تایید اختلاف اعضای وزارت خارجه آمریکا درباره جنگ اسرائیل و غزه
کد خبر: 11912

تایید اختلاف اعضای وزارت خارجه آمریکا درباره جنگ اسرائیل و غزه

وزیر خارجه ایالات متحده اختلافات در این وزارتخانه بر سر رویکرد دولت آمریکا در قبال جنگ اسرائیل و حماس را تایید کرد.

 

بیان فردا | آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده اختلافات در این وزارتخانه بر سر رویکرد دولت آمریکا در قبال جنگ اسرائیل و حماس را تایید کرد.

 سی‌ان‌ان هفته گذشته گزارش داده بود که صدها نفر از کارکنان آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده نامه سرگشاده ای را امضا کردند که خواستار آتش‌بس شدند و همزمان گزارش‌هایی از مخالفت‌ها در داخل وزارت خارجه آمریکا نیز منتشر شد. 

 یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز ماه گذشته میلادی در اعتراض به سیاست دولت در قبال جنگ اسرائیل و حماس به طور علنی استعفا داد.

بلینکن در ایمیل خود نوشت: «می‌دانم که برای بسیاری از شما، درد ناشی از این بحران، رنج شخصی عمیقی دارد. دیدن افراد مسن، زنان و غیرنظامیانی که در این بحران رنج می‌برند، دردناک است. من خودم آن را احساس می‌کنم».

این دیپلمات ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که «برخی افراد در وزارتخانه ممکن است با رویکردهایی که ما اتخاذ می‌کنیم  یا دیدگاه‌هایی در مورد آنچه که می‌توانیم بهتر انجام دهیم، مخالف باشند».

وی سپس خاطرنشان کرد که تالارهایی در واشنگتن سازماندهی شده است تا کارمندان بتوانند بازخورد خود را ارائه دهند.

بلینکن ادامه داد: «ما گوش می‌دهیم: آنچه شما به اشتراک می‌گذارید، اطلاع‌رسانی در خصوص سیاست و پیام‌های ما است».

بلینکن در ایمیل خود، مروری بر سفر هفته گذشته خود به خاورمیانه و آسیا ارائه کرد و افزود: «هدف کلی ایالات متحده یکی است: پایان دادن به این درگیری وحشتناک در سریع‌ترین زمان ممکن».

وی بار دیگر تاکید کرد که «بسیاری از غیرنظامیان فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند» و «برای کاهش رنج آنها می‌توان و باید کارهای بیشتری انجام داد».

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین