ادعای سی‌ان‌ان درباره توافق حماس و اسرائیل
کد خبر: 11947

ادعای سی‌ان‌ان درباره توافق حماس و اسرائیل

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مطلع گزارش داد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال آماده‌سازی توافقی برای آزادی اسرا هستند که شامل یک آتش‌بس طولانی‌مدت می‌شود.

بیان فردا | شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مطلع گزارش داد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال آماده‌سازی توافقی برای آزادی اسرا هستند که شامل یک آتش‌بس طولانی‌مدت می‌شود.

این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: آن‌ها به حصول این توافق نزدیک‌تر هستند اما این توافق تا بدین لحظه تکمیل نشده است. وی در ادامه تاکید کرد که این مذاکرات همچنان متزلزل است.

همچنین یک دیپلمات اروپایی به شبکه سی ان ان گفت که برخی از اسرا می‌توانند طی روزها یا هفته‌های آتی آزاد شوند. امروز (سه‌شنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌ و نهمین روز خود شد که نبردهای شدیدی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه است که عملاً از کار افتاده است. همچنین اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون ۲۴۰ نفر توسط جنبش حماس به اسارت گفته شده‌اند. مذاکرات برای آزادی اسراء با میانجی‌گری قطر در جریان است. اعضای خانواده صهیونیست‌های به اسارت گرفته شده راهپیمایی پنج‌روزه را از تل‌آویو به قدس اشغالی راه‌انداخته‌اند تا از این رژیم بخواهند تا در راستای آزادی اسراء تلاش کند.

تاکنون در اثر بمباران رژیم صهیونسیتی در نوار غزه بیش از ۱۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که قریب به ۴۰ درصد از آن‌ها کودک هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین